W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Przetarg na budowę ronda w Okuninie rozstrzygnięty

02.12.2021

Najkorzystniejszą ofertę, spośród sześciu złożonych, na rozbudowę drogi krajowej nr 32 na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 304 przedstawiła firma Colas Polska Sp. z o.o. Wartość robót wyceniła na kwotę blisko 5,8 mln zł.

Rondo czterowlotowe z wyspami kanalizującymi, ujęcie z lotu ptaka. Dookoła zieleń.

Oferty były oceniane na podstawie trzech kryteriów: cena, gwarancja jakości oraz doświadczenie kierownika robót. W postępowaniu wpłynęło 6 ofert o wartości od 5 776 000,07 zł do 7 159 444,83 zł. Najtańszą i spełniającą wszystkie dodatkowe kryteria ofertę złożyła firma Colas Polska Sp. z o.o. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 8 miesięcy od podpisania umowy z wyłączeniem okresu zimowego. Przyjmuje się, że okres zimowy trwa 3 miesiące - od 16 grudnia do 15 marca.

Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę istniejącego skrzyżowania DK32 z DW304 w miejscowości Okunin na skrzyżowanie typu rondo, w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. W ramach rozbudowy drogi krajowej nr 32 wykonane zostanie skrzyżowania typu rondo z wydzielonym pasem dla prawoskrętu na kierunku Babimost – Sulechów (DW304 – DK32). Na wlotach drogi krajowej nr 32 powstaną wyspy kanalizujące ruch, wymuszające ograniczenie prędkości ruchu pojazdów. Na kierunku Babimost – Sulechów wybudowany zostanie dodatkowy pas dla prawoskrętu o szerokości 4,5 m. W ciągu drogi wojewódzkiej planowana jest przebudowa istniejącej zatoki autobusowej wraz z wykonaniem chodnika dla pieszych łączącego zatokę z wlotem południowym.

Zakres zamówienia obejmuje w szczególności:

  • roboty przygotowawcze (wycinka drzew, zdjęcie warstwy humusu, roboty rozbiórkowe, demontaż oznakowania pionowego).
  • roboty ziemne (wykonanie wykopów, nasypów).
  • budowę odwodnienia (wykonanie rowów drogowych przydrożnych, studni, przepustów).
  • budowanie projektowanych konstrukcji nawierzchni.
  • budowę poboczy z destruktu pofrezowego z doziarnieniem.
  • budowę skrzyżowania typu rondo.
  • budowę ciągu pieszo/rowerowego o nawierzchni asfaltowej.
  • budowę zatoki autobusowej o nawierzchni z kostki betonowej.
  • budowę kanału technologicznego.
  • usunięcie kolizji projektowanego układu drogowego z siecią telekomunikacyjną, elektroenergetyczną.
  • budowę oświetlenia drogowego.
  • wykonanie zieleni.
  • wykonanie oznakowania.
{"register":{"columns":[]}}