Przetarg na budowę ronda w Okuninie rozstrzygnięty
02.12.2021
Najkorzystniejszą ofertę, spośród sześciu złożonych, na rozbudowę drogi krajowej nr 32 na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 304 przedstawiła firma Colas Polska Sp. z o.o. Wartość robót wyceniła na kwotę blisko 5,8 mln zł.
Oferty były oceniane na podstawie trzech kryteriów: cena, gwarancja jakości oraz doświadczenie kierownika robót. W postępowaniu wpłynęło 6 ofert o wartości od 5 776 000,07 zł do 7 159 444,83 zł. Najtańszą i spełniającą wszystkie dodatkowe kryteria ofertę złożyła firma Colas Polska Sp. z o.o. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 8 miesięcy od podpisania umowy z wyłączeniem okresu zimowego. Przyjmuje się, że okres zimowy trwa 3 miesiące - od 16 grudnia do 15 marca.
Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę istniejącego skrzyżowania DK32 z DW304 w miejscowości Okunin na skrzyżowanie typu rondo, w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. W ramach rozbudowy drogi krajowej nr 32 wykonane zostanie skrzyżowania typu rondo z wydzielonym pasem dla prawoskrętu na kierunku Babimost – Sulechów (DW304 – DK32). Na wlotach drogi krajowej nr 32 powstaną wyspy kanalizujące ruch, wymuszające ograniczenie prędkości ruchu pojazdów. Na kierunku Babimost – Sulechów wybudowany zostanie dodatkowy pas dla prawoskrętu o szerokości 4,5 m. W ciągu drogi wojewódzkiej planowana jest przebudowa istniejącej zatoki autobusowej wraz z wykonaniem chodnika dla pieszych łączącego zatokę z wlotem południowym.
Zakres zamówienia obejmuje w szczególności:
- roboty przygotowawcze (wycinka drzew, zdjęcie warstwy humusu, roboty rozbiórkowe, demontaż oznakowania pionowego).
- roboty ziemne (wykonanie wykopów, nasypów).
- budowę odwodnienia (wykonanie rowów drogowych przydrożnych, studni, przepustów).
- budowanie projektowanych konstrukcji nawierzchni.
- budowę poboczy z destruktu pofrezowego z doziarnieniem.
- budowę skrzyżowania typu rondo.
- budowę ciągu pieszo/rowerowego o nawierzchni asfaltowej.
- budowę zatoki autobusowej o nawierzchni z kostki betonowej.
- budowę kanału technologicznego.
- usunięcie kolizji projektowanego układu drogowego z siecią telekomunikacyjną, elektroenergetyczną.
- budowę oświetlenia drogowego.
- wykonanie zieleni.
- wykonanie oznakowania.