W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ronda na DK27 i DK32 weszły w fazę realizacji

31.08.2021

Na DK27 w Nowogrodzie Bobrzańskim oraz na DK32 w Gubinku w miejscu istniejących skrzyżowań pojawią się ronda. Umowy z wykonawcą na roboty zostały już podpisane. Przekazany został także plac budowy.

Plan orientacyjny z narysowanym planowanym do budowy rondem.

W Nowogrodzie Bobrzańskim rozbudowana zostanie droga krajowa nr 27 w obrębie skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 288. Umowa na realizację zadania została podpisana z firmą KONTRAKT. Koszt rozbudowy wynosi 7,5 mln zł. Ten sam wykonawca zrealizuje rozbudowę drogi krajowej nr 32 w Gubinku w obrębie skrzyżowania z drogą nr 285. Umowa na roboty opiewa na kwotę 3,8 mln zł. Termin realizacji obu inwestycji to lipiec 2022 r.

Rozbudowa DK27 na skrzyżowaniu z DW288 - zakres inwestycji obejmuje:

  • budowę skrzyżowania typu rondo na przecięciu drogi krajowej z droga wojewódzką,
  • rozbudowę odcinków drogi krajowej oraz drogi wojewódzkiej wraz z urządzeniami bezpieczeństwa ruchu (oznakowanie i oświetlenie),
  • budowę /przebudowę elementów systemu odwodnienia powierzchniowego,
  • budowę zjazdu indywidualnego z drogi krajowej nr 27 do stacji transformatorowej,
  • budowę zjazdu indywidualnego z drogi wojewódzkiej nr 288 do działki leśnej,
  • przebudowę zjazdu indywidualnego z drogi wojewódzkiej,
  • rekultywację terenów po wykonanych rozbiórkach istniejących odcinków dróg i innych urządzeń infrastruktury technicznej.

Rozbudowa DK32 na skrzyżowaniu z DW285 - zakres inwestycji obejmuje: 

  • przebudowę istniejącego skrzyżowania drogi krajowej nr 32 z drogą wojewódzką nr 285 na skrzyżowanie typu rondo,
  • skanalizowanie ruchu w obrębie ronda poprzez wykonanie dojazdów z zastosowaniem typowych wysp dzielących na wlotach DW285,
  • oraz wydłużonych wysp kanalizujących w formie krzywej "esowej" dla redukcji prędkości na wlotach DK32,
  • przebudowę przepustów drogowych,
  • budowę kanału technologicznego,
  • budowę oświetlenia drogowego.
{"register":{"columns":[]}}