W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rozpoczęliśmy przebudowę mostu w Krośnie Odrzańskim na DK29 – obowiązuje objazd

16.08.2022

W związku z prowadzonymi pracami związanymi z przebudową mostu drogowego wyłączony z ruchu został odcinek drogi DK29 pomiędzy Krosnem Odrzańskim i Połupinem - wprowadzono objazd. Utrudnienia potrwają do czerwca przyszłego roku.

Trasa objazdu DK29 w Krośnie Odrzańskim

Objazd do Słubic i Zielonej Góry wyznaczony został drogą powiatową DP148F (ul. Gubińska) oraz krajową DK32 (mapa).

Zakres zadania

Inwestycja przewiduje całkowitą rozbiórkę istniejącego mostu nad rowem melioracyjnym w ciągu DK29 i budowę nowego w innej lokalizacji. Powstanie on nieco dalej od skrzyżowania, co wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Wykonana zostanie również przebudowa dojazdów do mostu, związana z koniecznością połączenia się z istniejącą drogą i odtworzenia nawierzchni po rozbiórce mostu. Inwestycja obejmie także przebudowę kolidujących sieci uzbrojenia terenu - teletechnicznej i wodociągowej - oraz budowę kanału technologicznego i elementów odwodnienia drogi.

Na realizację prac wykonawca ma osiem miesięcy od momentu podpisania umowy z wyłączeniem okresu zimowego (od 16 grudnia do 15 marca). Umowa została podpisana w lipcu br. i opiewa na kwotę ponad 3,5 mln zł.

Szczegółowy zakres zadania

Wykonawca ma do wykonania:

  • wycinkę kolidujących drzew,
  • rozbiórkę całego istniejącego mostu betonowego,
  • przełożenie sieci wodociągowej,
  • tymczasową przekładkę sieci teletechnicznej,
  • budowę nowego mostu: wykonanie wykopu wraz z odwodnieniem, pali i oczepów pali, przyczółków ze skrzydełkami, montaż prefabrykowanych belek ustroju nośnego, a następnie wykonanie nadbetonu uciąglającego na belkach prefabrykowanych,
  • budowę prefabrykowanych murków oporowych na zewnętrznej krawędzi ścieżki pieszo-rowerowej,
  • nasypy i zasypki przyczółków,
  • studnie osadnikowe pod wpusty uliczne z wylotem,
  • docelowe przełożenia sieci teletechnicznej,
  • kanał technologiczny,
  • konstrukcje i warstwy nawierzchni jezdni i chodników na drodze i moście, montaż krawężników, barier i balustrad,
  • umocnienia rowu melioracyjnego oraz skarp nasypu drogowego, humusowanie z obsianiem pozostałych skarp.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}