W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

10 ofert na realizację obwodnicy Kostrzyna nad Odrą

06.02.2025

Poznaliśmy oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Kostrzyna nad Odrą w ciągu DK31. Zainteresowanie zadaniem jest duże, o czym świadczy fakt, że otrzymaliśmy 10 ofert. Mieszczą się one w przedziale cenowym od niespełna 285,4 do ponad 487,7 mln zł. Przystąpiliśmy do ich analizy.

Orientacja

Złożone dokumenty zostaną ocenione według wcześniej określonych kryteriów. Pierwszym z nich jest cena, której waga wynosi 60 proc. Pozostałe dwa to kryteria pozacenowe, dotyczące wydłużenia okresu gwarancji jakości, o łącznej wadze 40 proc.          

Najtańsza oferta, opiewająca na kwotę 285 381 291,96 zł, została złożona przez Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia. Swoją pracę najwyżej wyceniła firma Polaqua z Piaseczna, która zaproponowała realizację zadania za 487 717 462,26 zł. 

Wszyscy wykonawcy zaoferowali maksymalne, możliwe przedłużenie okresu gwarancji jakości w ramach kryteriów pozacenowych, tj. o 5 lat.  

Pełna lista złożonych ofert jest dostępna w załączniku pod informacją. 

Zakres zadania

Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie, w pierwszej kolejności, opracowanie projektu i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), a następnie wybudowanie nowej drogi o długości blisko 9,2 km. 

Planowana inwestycja przebiegać będzie od północno-zachodniej strony miasta i w całości zostanie poprowadzona po nowym śladzie. Początek obwodnicy zlokalizowany będzie na wysokości Fortu Sarbinowo, następnie trasa przez ok. 2,5 km prowadzić będzie na północny zachód poprzez tereny leśne, aż do skrzyżowania z linią kolejową nr 273. 

Następnie droga przebiegać będzie w kierunku zachodnim, omijając Osiedle Drzewice, i łukiem kierować się będzie poprzez tereny nieużytków na południe w stronę II obszaru Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Dalej przekroczy Wartę mostem, który przechodzić będzie w estakadę na terenach zalewowych. Następnie obwodnica wiaduktem przecinać będzie linię kolejową nr 203. W rejonie Starego Miasta trasa zostanie włączona, poprzez skrzyżowanie, do DK22 i DK31. 

Długość całej trasy wynosi blisko 9,2 km i zakłada budowę czterech skrzyżowań w formie ronda, dwóch wiaduktów nad liniami kolejowymi i trzech nad istniejącymi drogami, a także budowę mostu na Warcie wraz z estakadą o łącznej długości prawie 1 km. 

Materiały

Wykaz ofert
Wykaz ofert na platformę.pdf 0.11MB
{"register":{"columns":[]}}