10 ofert w przetargu na budowę mostu w Łęcznej
30.01.2023
Poznaliśmy oferty w przetargu na budowę mostu na Wieprzu w Łęcznej w ciągu drogi krajowej nr 82. Wszystkie zmieściły się w naszych szacunkach na realizację tej inwestycji. Będziemy je teraz sprawdzać, po to by wybrać najkorzystniejszą.
Większy i nowoczesny
Nowa przeprawa powstanie obok istniejącego obiektu, zbudowanego w 1966 roku i będącego już w złym stanie technicznym. Most wybudujemy po lewej stronie obecnego, jadąc od Lublina w kierunku Łęcznej. Będzie szerszy od dotychczasowego, z jezdnią o szerokości 7 m, a po obu stronach powstaną ciągi pieszo-rowerowe o szerokości 2,9 m, zbudowane zostaną też ekrany akustyczne. Odcinek objęty inwestycją ma 455 metrów, przy czym sama długość mostu to ok. 100 m. Nowy obiekt będzie przystosowany do przenoszenia obciążeń do 50 ton.
W przetargu, który ogłosiliśmy 20 grudnia ubiegłego roku wpłynęło dziesięć ofert. Najtańsza opiewa na 49,1 mln zł, a najdroższa na ok. 61,4 mln zł. Wszystkie oferty zmieściły się w budżecie, jaki przewidzieliśmy na realizację tej inwestycji - ok. 73,1 mln zł.
Oferty wykonawców:
1. Primost Południe - 49 107 381,85 zł
2. Intop Warszawa - 49 179 323,52 zł
3. konsorcjum Swietelsky Rail Polska Sp. z o.o. (lider) i Swietelsky AG (partner) - 51 180 787,20 zł
4. Budimex - 52 990 044,84 zł
5. B4 - 53 485 127,21 zł
6. konsorcjum Roverpol (lider) i Rover Infraestructuras (partner) - 54 931 800,00 zł
7. Porr - 55 953 503,02 zł
8. konsorcjum Mostostal Kielce (lider) i Wolmost (partner) - 56 944 778,84 zł
9. Strabag - 61 100 971,17 zł
10. Mosty Łódź - 61 365 479,76 zł
Budżet GDDKiA: 73 025 500 zł
Wszystkie oferty będziemy teraz sprawdzać, po to by wybrać najkorzystniejszą z nich. Przy wyborze wykonawcy weźmiemy pod uwagę cenę (60 proc.), doświadczenie kierownika budowy (20 proc.) oraz deklarowany okres udzielonej gwarancji na całość inwestycji (20 proc).
Prace jeszcze w tym roku
Planujemy, że prace budowlane ruszą w tym roku na podstawie wydanej przez Wojewodę Lubelskiego decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Stary obiekt wykorzystany będzie jako tymczasowa przeprawa na czas prowadzonych robót i zostanie rozebrany po oddaniu do użytku nowego obiektu.
Jest to drugi przetarg na budowę tego obiektu. Poprzedni został ogłoszony jesienią 2021 r., ale został unieważniony, po tym jak firma Budimex odstąpiła od podpisania umowy. Pozostali oferenci również nie byli wówczas zainteresowani realizacją inwestycji i nie wyrazili zgody na wybór ich ofert po tzw. terminie związania.