W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Jest przetarg na realizację obwodnicy Złocieńca w ciągu DK20

20.12.2024

Rozpoczęły się procedury przetargowe dla realizacji obwodnicy Złocieńca w ciągu DK20. Wysłaliśmy ogłoszenie o postępowaniu przetargowym do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Nowa trasa o długości 7,8 km od południa ominie miasto oraz znajdującą się na zachód od niego miejscowość Rzęśnica. Realizacja inwestycji z Programu budowy 100 obwodnic ma zakończyć się w 2029 roku.

Widok na Złocieniec

Realizacja

Inwestycja będzie realizowana w formule Projektuj i buduj. Przyszły wykonawca będzie miał za zadanie opracowanie projektu budowlanego, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) oraz wybudowanie nowej drogi. Dla tej inwestycji w ubiegłym roku została wydana decyzja środowiskowa, a w tym roku wykonane badania podłoża i elementy Koncepcji programowej. 

Trasa obwodnicy

Obwodnica Złocieńca, którą zrealizujemy w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic, będzie jednojezdniową drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). Droga od zachodu rozpocznie się przed miejscowością Rzęśnica, następnie przejdzie wiaduktem nad linią kolejową. Dalej droga będzie przez około 2,8 km biegła terenami polnymi, a następnie przez obszar leśny. Na przecięciu z ul. Żeromskiego zaplanowane jest skrzyżowanie, kolejne będzie na przecięciu z ul. Mirosławiecką. Następnie obwodnica zmieni swój przebieg na północno-wschodni, wychodząc z obszaru leśnego. Wiaduktem przejdzie na ul. Piaskową, liniami kolejowymi n 410 oraz 210 i rzeką Wąsawą. Obwodnica dalej będzie przebiegała na zachód od byłego wysypiska śmieci, aby włączyć się w przebieg DK20 w pobliżu istniejącej stacji paliw i skrzyżowania z drogą do Budowa. 

Obwodnica wyprowadzi tranzyt ze Złocieńca

Obecnie DK20 przebiega przez centrum miasta, a na trasie znajduje się wiele skrzyżowań i przejść dla pieszych. Ściany budynków na ul. Dworcowej są niemal na krawędzi jezdni. Bezpośrednio przy przejeździe kolejowym w Złocieńcu są dwa skrzyżowania drogi krajowej pod bardzo ostrym kątem, co powoduje problemy zarówno w komunikacji pieszej w mieście, ale również jest niekorzystne dla ruchu drogowego. Dlatego niezbędne jest powstanie obwodnicy miasta. 

Nowa trasa wyprowadzi ze Złocieńca ruch tranzytowy z DK20. Zmniejszy się hałas i zostaną ograniczone inne negatywne oddziaływania ruchu drogowego w mieście. Zaplanowane rozwiązania komunikacyjne umożliwią powiązanie obwodnicy z ul. Piaskową, przy której są obiekty magazynowo-przemysłowe, dzięki temu ruch do tego obszaru nie będzie musiał wjeżdżać do miasta. Znaczące korzyści odczują kierowcy, którzy nie będą już musieli przejeżdżać przez miasto, jadąc DK20. Obwodnica ominie również wieś Rzęśnica położoną bezpośrednio przed Złocieńcem. 

Program budowy 100 obwodnic na Pomorzu Zachodnim

W rozpisanym na lata 2020-2030 rządowym Programie budowy 100 obwodnic, poza obwodnicą Złocieńca, znajduje się jeszcze osiem inwestycji na Pomorzu Zachodnim. 17 grudnia tego roku została otwarta pierwsza z obwodnic – Gryfina na DK31. Prace przy obwodnicy Szczecinka w ciągu DK20 są już na ukończeniu i inwestycja ma być gotowa w II kwartale przyszłego roku. W tym roku podpisaliśmy umowy na zaprojektowanie i budowę czterech innych obwodnic – Szwecji, Rusinowa i Wałcza na DK22 oraz Stargardu na DK20. Dla obwodnicy Szwecji przygotowano już projekt budowlany i w ubiegłym tygodniu złożyliśmy wniosek o wydanie decyzji ZRID.   

Dla obwodnicy Kołbaskowa w ciągu DK13 pod koniec września ruszył przetarg na budowę. Inwestycja będzie realizowana wspólnie z II etapem obwodnicy Przecławia i Warzymic (nowy węzeł łączący A6 z DK13).   

Dla obwodnicy Człopy w ciągu DK22, w związku z rozstrzygnięciem sądu, będzie wymagane ponowne uzyskanie decyzji środowiskowej. 

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}