W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Jest zgoda na budowę obwodnicy Bielska Podlaskiego

21.02.2024

Wojewoda Podlaski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla prawie 3-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 66 stanowiącej obwodnicę Bielska Podlaskiego. Trasa połączy się z budowaną obecnie S19, która ominie to miasto po stronie zachodniej, co umożliwi wyprowadzenie ruchu tranzytowego.

Mapka pokazująca układ dróg w regonie północno-wschodniej Polski ze wskazaniem miejsca gdzie będzie budowana obwodnica Bielska Podlaskiego

ZRID - ważny etap

Uzyskanie decyzji ZRID rozpoczyna kluczowy etap realizacji tej inwestycji. Decyzja określa granice terenu przewidzianego do przejęcia pod budowę drogi i umożliwia rozpoczęcie procedury odszkodowawczej za przejmowane na rzecz Skarbu Państwa nieruchomości. Postępowanie administracyjne mające na celu ustalenie wysokości odszkodowania będzie prowadził Wojewoda Podlaski. Powołani przez niego niezależni biegli - rzeczoznawcy majątkowi - oszacują wartość nieruchomości, co będzie podstawą do wydania decyzji odszkodowawczej. Decyzja odszkodowawcza będzie podstawą dla GDDKiA do zapłaty odszkodowań za przejęte nieruchomości. Więcej o procedurze odszkodowawczej można przeczytać tutaj.   

Dla wykonawcy inwestycji, uzyskanie decyzji ZRID oznacza możliwość rozpoczęcia prac po wcześniejszym przekazaniu placu budowy, co planowane jest w marcu br. 

Gotowa za rok

Umowę na realizację zadania, w systemie Projektuj i buduj, podpisaliśmy 14 kwietnia 2022 r. z wyłonionym w przetargu konsorcjum firm UNIBEP i VALUE ENGINEERING. Wartość kontraktu – 77,7 mln zł. Obwodnica ma być gotowa w II kwartale przyszłego roku. 

Przystosowana do ciężkiego ruchu

Wybudowany zostanie jednojezdniowy odcinek DK66, o długości 2,92 km, od istniejącej DK19 do istniejącej DK66. Na początku i na końcu odcinka powstaną ronda. Przewidziano nawierzchnie bitumiczną, a droga będzie przystosowana do przenoszenia obciążeń do 11,5 t/oś. Ten odcinek połączy się z budowaną obecnie drogą ekspresową S19 i fragmentem DK66 od węzła Bielsk Podlaski Zachód do DK19. 

Coś dla ruchu lokalnego

W ramach zadania wykonane zostaną cztery obiekty inżynierskie, w tym most nad rzeką Białą (pełniący funkcję przejścia dla zwierząt) oraz wiadukt nad torami. W trakcie realizacji kontraktu przebudowane zostaną istniejące drogi i ulice kolidujące z powstającą droga krajową. Przewidziano też budowę dodatkowych jezdni obsługujących ruch lokalny.

{"register":{"columns":[]}}