W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kolejny krok do realizacji obwodnicy Trzebnicy

16.06.2023

Do Burmistrza Trzebnicy złożyliśmy wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla budowy obwodnicy tego miasta. To kolejna dolnośląska obwodnica oczekująca na wydanie tej decyzji.

Na zdjęciu widać drogę krajową nr 15 w Trzebnicy

W złożonym dokumencie wskazaliśmy preferowany wariant obwodnicy. Jest on wynikiem prac projektantów nad Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) oraz uzgodnień z samorządami i lokalną społecznością. W załączonej do wniosku dokumentacji znalazła się karta informacyjna przedsięwzięcia. Zawarto w niej prognozę oddziaływania budowy obwodnicy w zakresie hałasu, zanieczyszczeń powietrza, jakości wód, a także na inne komponenty środowiska (rośliny, zwierzęta, klimat, krajobraz, zdrowie i życie ludzkie). W dokumentacji wskazaliśmy działania minimalizujące oddziaływanie inwestycji na środowisko m.in. lokalizację i parametry przejść dla zwierząt, zabezpieczeń akustycznych, urządzeń ochrony wód oraz nasadzeń zieleni.  

Obwodnica Trzebnicy w ciągu DK15

Jako wariant preferowany wskazaliśmy wariant W2, który przebiega po północnej stronie miasta. Punktem początkowym obwodnicy jest skrzyżowanie drogi wojewódzkiej nr 359 i wspólnego przebiegu drogi krajowej nr 15 oraz drogi wojewódzkiej nr 340. Punktem końcowym jest skrzyżowanie obwodnicy z istniejącym przebiegiem DK15 oraz drogi powiatowej nr 1400D.  Na początku i końcu obwodnicy o długości ok. 1,5 km projektowane są ronda włączające nowy odcinek w sieć istniejących dróg. Obwodnica Trzebnicy planowana jest jako droga jednojezdniowa ruchu przyspieszonego (GP). 

 

W ramach budowy zostaną wykonane dodatkowe jezdnie obsługujące przyległe tereny, przejścia dla małych zwierząt, oświetlenie drogowe, urządzenia BRD, odwodnienie drogi i przebudowa istniejącej infrastruktury.  

DŚU niezbędna do dalszego etapu prac

Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zatwierdzi przebieg obwodnicy i pozwoli dokończyć prace nad STEŚ-R (m.in. badania geologiczne). Kolejnym etapem będzie ogłoszenie przetargu na wykonawcę inwestycji, który opracuje niezbędne projekty, uzyska decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) oraz zrealizuje prace w terenie.  

Poprawa bezpieczeństwa i warunków ruchu

Budowa obwodnicy poprawi przepustowość układu komunikacyjnego łączącego drogę ekspresową S5 z DK15 Trzebnica - Milicz - Toruń. Pozwoli także na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum miasta, skróci czas podróży i poprawi jakości życia mieszkańców. 

 

Inwestycja planowana jest do realizacji w formule Projektuj i buduj w latach 2027-2029.   

 

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}