W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Konsultacje rynkowe przed rozbudową A2 Warszawa - Łódź

30.12.2021

Przygotowujemy się do realizacji poszerzenia autostrady A2 pomiędzy Warszawą a Łodzią. Aby przygotować dokumenty do planowanych zamówień, które będą zawierały innowacyjne elementy, ogłosiliśmy wstępne konsultacje rynkowe. Chcemy przeprowadzić wspólny dialog mający na celu wymianę wiedzy i doświadczeń oraz uzyskanie informacji od podmiotów, które zgłoszą chęć udziału w konsultacjach.

A2 w. Pruszków

- Taki projekt mamy pierwszy raz w Polsce, gdzie będziemy dobudowywali pasy pod dużym ruchem. W historii jeszcze takiego czegoś nie było, w związku z tym chcemy przeprowadzić te konsultacje na odpowiednim etapie. Na bazie konsultacji chcemy się do tego projektu jak najlepiej przygotować, tak aby czas realizacji inwestycji, dobór rozwiązań, jak również sama realizacja przebiegły jak najsprawniej, minimalizując uciążliwości dla kierowców oraz budowniczych. Chcemy wyjść z takim rozwiązaniem niestandardowym, czyli przeprowadzić wstępne konsultacje rynkowe z zainteresowanymi firmami, które chciałby wystartować w przetargu na realizację tego zadania, czyli potencjalnie rozbudować tę drogę. Przedstawimy projekt - jak my go widzimy - i za sprawą wymiany wiedzy z zainteresowanymi firmami ten projekt jak najlepiej dopracujemy - powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Do kiedy złożyć formularz

Zgłoszenia do udziału w konsultacjach można przesyłać na formularzu zamieszczonym na stronie internetowej Oddziału GDDKiA w Warszawie: https://www.gov.pl/web/gddkia-warszawa/a2-warszawa---lodz do 17 stycznia 2022 r.

O czym będziemy rozmawiać

W ramach konsultacji poruszonych zostanie pięć obszarów:

Odnawialne źródła energii
W ramach wymiany wiedzy i doświadczeń chcemy uzyskać i wdrożyć rozwiązania związane z technologią odnawialnych źródeł energii zapewniające jak największą samowystarczalność energetyczną autostrady A2 oraz Obwodów Utrzymania Autostrady (OUA) i Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP), czyli związane z zapewnienie maksymalnego obniżenia kosztów zużywanej energii.

Czasowa organizacja ruchu
Tematem będzie organizacja ruchu podczas prowadzenia robót. Jak ją poprowadzić najbardziej efektywnie. Nie przewidujemy zamknięcia autostrady, zatem ile pasów ruchu będzie dostępne dla kierowców?

Organizacja robót
Czy przyszły wykonawca będzie w stanie prowadzić roboty 24 godziny na dobę, a jeśli tak, to w jakim zakresie? Jakie narzędzia i metody zastosować, żeby z uwagi na plac budowy zapewnić odpowiednią przepustowość trasy. Czy dla bezpieczeństwa pracowników i kierowców zasadne byłoby zamontowanie odcinkowego pomiaru prędkości na wzór budowy A1?

Wykorzystanie destruktu
Autostrada A2 ma nawierzchnię bitumiczną, która składa się z dobrej jakości kruszywa i asfaltu. W ramach prowadzonych prac wierzchnia warstwa nawierzchni będzie sfrezowana. Czy będzie można ją wykorzystać ponownie na naszych budowach? Taką możliwość dają nam od niedawna nowe przepisy, które tenże destrukt, czyli warstwę sfrezowanej nawierzchni, pozwalają wykorzystać ponownie na budowach.

Kanały technologiczne po Punktach Poboru Opłat (PPO)
W ramach budowy autostrady A2 wykonane zostały kanały technologiczne w miejscach lokalizacji PPO. W jaki sposób można wykorzystać wolne przestrzenie pod drogą?

Weryfikacja w zakresie uzyskania niezbędnych odstępstw od przepisów
Analiza obecnych przepisów i warunków technicznych oraz analiza konieczności wystąpienia o ewentualne zmiany zapisów uzyskanej decyzji środowiskowej (DŚU) w celu możliwości realizacji inwestycji w oparciu o wypracowane w ramach dialogu rozwiązania.

Nabór zgłoszeń będzie prowadzony do 17 stycznia 2022 r., a zakończenie konsultacji planowane jest wstępnie na połowę marca 2022 r. Harmonogram będzie mógł podlegać modyfikacji w przypadku dużego zainteresowania konsultacjami. Po uzyskaniu finansowania przetarg chcielibyśmy ogłosić jeszcze w przyszłym roku.
 

A2 Warszawa - Łódź

Inwestycja polega na dobudowie dodatkowych pasów ruchu po wewnętrznych stronach obu jezdni istniejącej autostrady A2 na długości ok. 89 km. Do wykorzystania jest szeroki pas dzielący, który został wybudowany podczas realizacji autostrady.

Docelowo autostrada będzie miała od węzła Konotopa do węzła Pruszków dwie jezdnie po cztery pasy ruchu, natomiast dalszy odcinek do węzła Łódź Północ będzie posiadał dwie jezdnie po trzy pasy ruchu.
Rozbudowany odcinek autostrady A2 ma w przyszłości ułatwić szybki i bezpieczny dojazd m.in. do Centralnego Portu Komunikacyjnego.
 

{"register":{"columns":[]}}