W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Oferty na projekt i budowę obwodnicy Srocka otwarte

03.09.2024

Sześciu wykonawców jest zainteresowanych realizacją obwodnicy Srocka w ciągu wspólnego przebiegu dróg krajowych 12 i 91. Cztery ze złożonych ofert mieszczą się w kwocie blisko 107 mln zł, jaką zamierzamy przeznaczyć na realizację inwestycji.

Srock-obwodnica_(1)

Najtańszą ofertę złożył Budimex na kwotę blisko 81,9 mln zł, a najdroższą konsorcjum firm: PBI INFRASTRUKTURA (lider), Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych i PBI WMB w wysokości ponad 129 mln zł. Komisja przetargowa przystępuje do ich analizy. Podpisanie umowy planujemy w styczniu przyszłego roku. 

 

Mieszkańcy od dawna czekają na tę inwestycję. Pozwoli ona bowiem na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z zatłoczonego centrum Srocka. Sąsiedztwo autostrady A1 i drogi ekspresowej S8, a także licznych centrów logistycznych, przyczynia się do jego wyjątkowej intensywności. Tym samym skróci się czas przejazdu, poprawi bezpieczeństwo i komfort życia. Należy podkreślić, że to pierwsza z inwestycji w ramach Programu budowy 100 obwodnic w województwie łódzkim przechodząca do etapu realizacji. 

Co się jeszcze zmieni

Nowa droga ominie Srock od strony zachodniej. Będzie miała nieco ponad 3,7 km długości i jedną jezdnię o dwóch pasach ruchu, z których każdy będzie miał 3,5 m szerokości. Zostanie zaliczona do dróg klasy GP (główna ruchu przyśpieszonego) i będzie mogła przenosić ruch najcięższych pojazdów, o nacisku 11,5 tony na oś. 

Wsparcie dla autostrady

Wyprowadzenie ruchu ciężkiego z centrum Srocka to jedna z wielu korzyści budowy obwodnicy. Jej północny kraniec, znajdujący się w odległości około kilometra od węzła Tuszyn na przecięciu autostrady A1 z DK12/91, zwieńczony zostanie rondem. To niesłychanie ważny element uzupełniający brakujące kierunki przejazdu na wspomnianym węźle. Pozwoli jadącym od strony Głuchowa zawrócić i wyjechać na autostradę A1 w kierunku Gdańska, co dotychczas było niemożliwe. Znacznie poprawi to układ komunikacyjny, zwłaszcza, że wokół są prężenie rozwijające się tereny inwestycyjne. 

Realizacja

Wykonawca będzie miał 34 miesiące na wykonanie zadania, w tym 17 miesięcy na prace projektowe wraz z uzyskaniem decyzji ZRID. Należy podkreślić, że w przypadku robót budowlanych, do czasu realizacji nie będą wliczane okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca.  

Pierwsza z pięciu

Obwodnica Srocka jest jedną z pięciu objętych Programem budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 w woj. łódzkim. W przypadku pozostałych obwodnic (Błaszek w ciągu DK12, Brzezin w ciągu DK72, Łowicza w ciągu DK14/70/92 oraz Wielunia w ciągu DK45) jesteśmy na etapie uzyskiwania decyzji środowiskowych. Dla Błaszek, Wielunia i Brzezin ma to nastąpić jeszcze w tym roku, a w przypadku Łowicza w drugiej połowie 2025 roku. 

 

 

Lp. 

Wykonawca 

Wartość oferty (zł) 

PORR 

89 253 720,00 

BUDIMEX 

81 899 506,95 

STRABAG 

107 944 429,55 

Mosty Łódź, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów ERBEDIM 

88 669 527,65 

PBI INFRASTRUKTURA, Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych, PBI WMB 

129 365 423,74 

MIRBUD, KOBYLARNIA 

89 161 632,26 

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}