W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ostatnie rozstrzygnięcie w przetargach na S1 Mysłowice - Oświęcim

19.11.2021

Wybraliśmy wykonawcę budowy węzła Kosztowy II wraz z 10-kilometrwoym odcinkiem S1 pomiędzy Mysłowicami a Bieruniem. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Budimex z Warszawy, która koszt wykonania zadania wyceniła na ponad 489 mln zł. Wcześniej, 4 października 2021 r. wskazaliśmy wykonawcę odcinka między węzłami Bieruń i Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia. Firma Strabag wyceniła wykonanie tego zadania na ponad 212 mln zł. Tym samym zbliżamy się do domknięcia drogi ekspresowej S1 pomiędzy Mysłowicami i Bielskiem-Białą.

Fotografia mostu z poziomu terenu wykonana jesienią. Most ukształtowany w poziomie podparty podporami ramowymi z betonu zbrojonego. Gzyms mostu został wykonany w kolorze zielonym, ładnie wkomponowując się w krajobraz górski.

Standardowa kontrola Prezesa UZP

Do Urzędu Zamówień Publicznych trafiła już dokumentacja przetargowa dla trasy między Bieruniem i węzłem Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia. Niezwłocznie prześlemy również dokumentację dla odcinka Mysłowice - Bieruń. Podpisanie umowy na realizację obu odcinków nastąpi niezwłocznie po otrzymaniu pozytywnego wyniku kontroli Prezesa UZP. 

 S1 Mysłowice — Bieruń

Przetarg dotyczy 10-kilometrowego odcinka drogi S1 Mysłowice — Bieruń wraz z dwoma węzłami drogowymi: Kosztowy II i Lędziny. Powstaną też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Lędziny Wschód (kategorii II) oraz Lędziny Zachód (kategorii III), 16 obiektów inżynierskich oraz niezbędna infrastruktura techniczna. W przetargu na jego realizację wpłynęło dziesięć ofert.

S1 Bieruń – węzeł Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia 

Przetarg dotyczy budowy fragmentu drogi ekspresowej S1 o długości ok. 2,9 km, odcinka drogi klasy GP (drogi głównej ruchu przyspieszonego) o długości ok. 2 km oraz drogi klasy Z (zbiorczej) - pomiędzy węzłem Bieruń a układem ulicznym Bierunia (dojazdu do ul. Jagiełły) o długości ok. 2 km. Zadanie obejmuje także budowę węzła Bieruń oraz pięciu obiektów inżynierskich. Realizacja inwestycji umożliwi skomunikowanie nowej drogi ekspresowej S1 poprzez węzeł Bieruń z istniejącym przebiegiem drogi krajowej nr 44 (DK44). W przetargu na jego realizację wpłynęło dziewięć ofert. 

S1 węzeł Oświęcim — Dankowice 

Trwa projektowanie odcinka pomiędzy węzłem Oświęcim (z węzłem) a Dankowicami o długości około 15,2 km. Wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) wykonawca złożył w marcu 2021 r. Trwa procedowanie uzyskania decyzji administracyjnych umożliwiających rozpoczęcie robót. 

S1 Dankowice — Bielsko-Biała 

Trwa projektowanie odcinka pomiędzy Dankowicami a węzłem Suchy Potok (z węzłem) o długości około 12 km. Wniosek o wydanie decyzji ZRID wykonawca złożył w czerwcu 2021 r.  Trwa procedowanie uzyskania decyzji administracyjnych umożliwiających rozpoczęcie robót. 

Kiedy przejedziemy S1   

Budowa S1 na odcinkach od węzła Oświęcim do Bielska-Białej powinna się zakończyć w 2023 r. Na odcinku pomiędzy Bieruniem i węzłem Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia jako jeden z kamieni milowych wpisano uzyskanie przejezdności jedną jezdnią (w układzie 1+1) w terminie 24 miesięcy od podpisania umowy — czyli z końcem 2023 r. a zakończenie jego budowy przewidziano w 2025 roku. Przy założeniu, że do podpisania umowy na budowę odcinka od Mysłowic do Bierunia dojdzie na początku przyszłego roku, zakończenie budowy tego 10 km odcinka nastąpi w 2025 r. 

 Aktualne informacje o inwestycji znajdziesz na: https://s1-myslowice-bielsko.pl/. 

 Bądź na bieżąco z komunikatami GDDKiA. Obserwuj nas w mediach społecznościowych Facebook, Twitter i Instagram.  

{"register":{"columns":[]}}