W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Otrzymaliśmy decyzję środowiskową dla fragmentu obwodnicy Zamościa

05.08.2024

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla drogi S17 na odcinku Zamość Sitaniec – Zamość Wschód. To kolejny krok do realizacji tej inwestycji.

Droga ekspresowa

Odcinek Zamość Sitaniec - Zamość Wschód będzie miał ok. 12 km. Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) złożyliśmy do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie w styczniu 2022 r. Jako preferowany we wniosku wskazaliśmy wariant nr 2. Na mapie oznaczony jest on kolorem zielonym (mapa do pobrania pod artykułem).  

Planowana trasa omija Zamość po północno-wschodniej stronie. Na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 843 zaplanowano węzeł Zamość Północ. Następnie droga przetnie istniejącą linię kolejową w okolicach miejscowości Reforma. Odcinek kończyć będzie się w okolicach Kolonii Jarosławiec, przed węzłem Zamość Wschód. 

Co dalej?

Wniosek o wydanie DŚU jest ważnym krokiem przybliżającym inwestycję do jej realizacji. DŚU zatwierdza bowiem ostateczny przebieg planowanej drogi i jest niezbędna do uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). 

Kolejnym etapem prac, po uzyskaniu DŚU, będzie opracowanie szczegółowego projektu technicznego. Następnie, po zakończeniu prac przygotowawczych, planujemy ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy drogi w systemie Projektuj i buduj.

S17 w realizacji i przetargu

Droga ekspresowa między Piaskami a Hrebennem (ok. 125 km) jest realizowana w formule Projektuj i buduj. Obecnie na etapie realizacji są trzy odcinki S17 od Zamościa w kierunku Hrebennego. Dla odcinków Zamość Wschód – Zamość Południe, Zamość Południe – Tomaszów Lubelski oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne (w sumie niespełna 50 km), wykonawcy złożyli w ubiegłym roku wnioski do Wojewody Lubelskiego o wydanie ZRID. Procedury te są w toku i Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie prowadzi postępowania w zakresie ponownej oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko. Po zakończeniu tych procedur, a następnie wydaniu decyzji ZRID, będą mogły rozpocząć się prace budowlane.   

Z kolei w trakcie przetargu są odcinki Piaski – Łopiennik, Krasnystaw – Izbica oraz Izbica – Zamość Sitaniec. Wszystkie trzy mają już wyłonionych wykonawców. Po zakończeniu obligatoryjnych kontroli przetargów przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, a także przedstawieniu gwarancji należytego wykonania umów przez wykonawców, będziemy mogli podpisać kontrakty. 

Dwa odcinki są na etapie prac przygotowawczych: Łopiennik – Krasnystaw o długości 9 km oraz ok. 12-kilometrowy Zamość Sitaniec – Zamość Wschód, dla których uzyskaliśmy decyzje środowiskowe. Przetargi na realizację planujemy ogłosić w przyszłym roku. 

Trwa także przetarg na wyłonienie wykonawcy dokumentacji projektowej STEŚ-R dla ok. 2-kilometrowego odcinka drogi S17, który doprowadzi ruch do planowanego terminala granicznego w Hrebennem. Droga powstanie w nowym śladzie i przebiegać będzie od końca odcinka S17 Tomaszów Lubelski-Hrebenne, który jest obecnie w realizacji, do planowanego terminala odpraw samochodów ciężarowych Hrebenne-Rawa Ruska. Sam terminal powstać ma w nowej lokalizacji, ok. 1 km na północ od istniejącego przejścia granicznego i realizowany będzie przez Lubelski Zarząd Obsługi Przejść Granicznych.

Materiały

S17 odcinek Zamość Sitaniec - Zamość Wschód. Warianty przebiegu trasy
Orientacja-odc​_Zamosc​_Sitaniec-Zamosc​_Wschod.pdf 43.48MB
{"register":{"columns":[]}}