Ponownie wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę na S19 Kock - Lubartów
29.06.2022
Oferta konsorcjum firm Rubau Polska (lider) i Poltores (partner) została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na zaprojektowanie i budowę ok. 16-kilometrowego odcinka drogi S19 między Kockiem a Lubartowem.
W ogłoszonym w ubiegłym roku przetargu na wyłonienie wykonawcy drogi wpłynęło dziewięć ofert:
- konsorcjum firm RUBAU Polska (lider) i Poltores (partner) - 389 997 651,99 zł.
- Strabag - 393 279 707,96 zł
- Budimex - 410 466 292,59 zł
- Mota-Engil Central Europe - 414 807 051 zł
- konsorcjum Mostostal Warszawa (lider) i Acciona Construcción (partner) - 415 209 802,35 zł
- konsorcjum Unibep (lider), Budrex oraz Value Engineering (partnerzy) - 421 934 546,36 zł
- Polaqua - 426 156 289,44 zł
- konsorcjum Aldesa Construcciones Polska (lider) i Aldesa Construcciones (partner) - 435 971 138,74 zł
- Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR - 461 250 000 zł.
Na ich ocenę wpływ miała cena (60 proc.) oraz kryteria pozacenowe (40 proc.), czyli przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (30 proc.) oraz termin realizacji kontraktu (10 proc.).
18 lutego br. dokonaliśmy wyboru najkorzystniejszej oferty (wówczas wybrana została oferta firmy Strabag). Od wyboru odwołał się do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO) inny oferent - konsorcjum firm Rubau Polska i Poltores, którego oferta została odrzucona. KIO uwzględniła odwołanie.
W związku z wyrokiem, 19 kwietnia br. unieważniliśmy wybór oferty najkorzystniejszej (Strabag) oraz odrzucenie oferty konsorcjum Rubau i Poltores. 21 kwietnia wezwaliśmy firmę Rubau do dalszych wyjaśnień treści oferty. 29 kwietnia firma złożyła wyjaśnienia, a 28 czerwca dokonaliśmy ponownego wyboru najkorzystniejszej oferty, wskazując na konsorcjum Rubau i Poltores. Oferta, na kwotę 389 997 651,99 zł uzyskała najwyższą ocenę w postępowaniu przetargowym.
Co dalej?
Pozostali oferenci, dokładnie tak jak po pierwszym wyborze, mają 10 dni na złożenie odwołań. Jeśli ich nie będzie, dokumentacja przetargowa trafi do standardowej kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po jej zakończeniu i przedstawieniu gwarancji należytego wykonania umowy będziemy mogli podpisać kontrakt z wykonawcą, co planowane jest w tym roku.
Co w ramach inwestycji?
Odcinek o długości ok. 15,8 km, między końcem obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej a węzłem Lubartów Północ, przebiegać będzie w ok. 70 proc. nowym śladem, głównie terenami rolnymi. Na początkowym fragmencie (ok. 3 km) pobiegnie istniejącym korytarzem drogi krajowej nr 19.
Na wysokości jeziora Kunów powstanie węzeł Firlej. Następnie trasa od wschodniej strony ominie miasto i jezioro Firlej, a także okoliczne lasy. Na pozostałym obszarze droga pobiegnie równolegle do istniejącej drogi krajowej nr 19. Przed Lubartowem zaplanowano dwa Miejsca Obsługi Podróżnych - MOP Mieczysławka oraz MOP Wola Lisowska.
W ramach zadania powstaną także m.in. drogi obsługujące przyległe tereny, wiadukty, kładki, przejścia dla małych, średnich oraz dużych zwierząt, ekrany akustyczne oraz ogrodzenie drogi