W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Poznaliśmy firmy ubiegające się o realizację łącznika północnego do obwodnicy Opatowa

03.08.2021

Dziesięciu wykonawców jest zainteresowanych zaprojektowaniem i wybudowaniem trzykilometrowego łącznika obwodnicy Opatowa, który połączy DK74 z DK9. Złożone w przetargu oferty opiewają na kwoty od ok. 47 mln do 91,5 mln zł. Większość z nich mieści się w kwocie, jaką przeznaczyliśmy na realizację inwestycji (ok. 78,5 mln zł). Komisja przetargowa przystępuje do analizy ofert w celu wyłonienia tej najkorzystniejszej.

Wjazd do Opatowa (jednojezdniowa droga, ciężarówka, tablica z nazwą miasta i oznakowanie terenu zabudowanego)

Połączenie z obwodnicą Opatowa 

Dzięki budowie łącznika północnego, stanowiącego uzupełnienie 12-kilometrowej, aktualnie projektowanej dużej obwodnicy Opatowa, kierowcy podróżujący na trasach Kielce - Lublin czy Radom - Ostrowiec Świętokrzyski - Annopol - Kraśnik nie będą musieli wjeżdżać do miasta. Obie inwestycje - obwodnica w ciągu S74 i DK9 oraz łącznik północny - zrealizowane zostaną w systemie Projektuj i buduj w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych. 

 Dodatkowe odciążenie dla miasta, krótszy czas podróżowania  

Łącznik północny połączy węzeł Opatów na DK9, planowany w ramach obwodnicy Opatowa, z DK74 w okolicy Adamowa. Projektowany jest jako jednojezdniowa droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o długości około 3 km z obiektami inżynierskimi na trzech skrzyżowaniach z drogami powiatowymi nad drogą krajową. W ramach zadania powstaną drogi dojazdowe dla skomunikowania przyległych terenów. Na łącznik będzie można wjechać poprzez dwa ronda. 

 Przez Opatów przebiegają obecnie dwie ważne trasy krajowe o dużym natężeniu ruchu - DK74 Sulejów - Kielce - Kraśnik i DK9 Radom - Ostrowiec Świętokrzyski - Rzeszów. Na odcinku w centrum miasta drogi biegną jednym śladem, wąską ulicą, między ciasną zabudową, co sprawia, że w godzinach szczytu Opatów jest zakorkowany. W ciągu doby przez miasto przejeżdża kilkanaście tysięcy pojazdów, w jednej trzeciej ciężkich. Obwodnica Opatowa z łącznikiem północnym uwolnią miasto od ruchu tranzytowego, zatorów i spalin, poprawią jakość życia mieszkańców oraz bezpieczeństwo i komfort podróżujących tranzytem. Znacznie skróci czas podróżowania obydwoma drogami krajowymi. 

Materiały

Łącznik północny DK74 do obwodnicy Opatowa - informacja z otwarcia ofert
informacja​_z​_otwarcia​_ofert.pdf 0.26MB
Łącznik północny DK74 do obwodnicy Opatowa - orientacja
Łącznik​_północny​_do​_obwodnicy​_Opatowa​_-​_orientacja.pdf 4.98MB

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}