W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Przechodzimy do kolejnego etapu realizacji obwodnicy Przytocznej

23.05.2023

Złożyliśmy wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla budowy obwodnicy Przytocznej w ciągu DK24. To ostatnia z sześciu zaplanowanych do realizacji w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030, dla której uruchomiona została procedura środowiskowa.

Droga jednojezdniowa w otoczeniu lasów. Zdjęcia z lotu ptaka.

Prace przygotowawcze dla obwodnicy Przytocznej w ciągu DK24 trwają od września 2020 roku. Umowę na wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) podpisaliśmy z firmą Mosty Katowice. Wydanie DŚU pozwoli na dokończenie drugiego etapu tego opracowania, zatwierdzi również najkorzystniejszy wariant przebiegu drogi, dla którego prowadzone będą dalsze prace projektowe. W toku postępowania administracyjnego zmierzającego do wydania DŚU mogą zostać przeprowadzone także konsultacje społeczne. 

Preferowany wariant pomarańczowy

We wniosku o wydanie DŚU zaprezentowaliśmy kilka wariantów nowego przebiegu drogi, jednocześnie wskazując jeden z nich jako preferowany. Dla inwestycji zostały opracowane cztery warianty, dwa po stronie południowej i dwa po stronie północnej. Jako preferowany wskazaliśmy jeden z wariantów północnych – 4 pomarańczowy. Wg analizy wielokryterialnej to najkorzystniejszy wariant pod względem techniczno-ekonomiczno-środowiskowym. Uzyskał największe poparcie społeczne, a także największą liczbę punktów w kryterium środowiskowym.  

Długość odcinka w wariancie preferowanym wynosi blisko 6 km, a w jego ciągu mają powstać cztery skrzyżowania z istniejącymi drogami, dwa wiadukty drogowe i most. 

Jedna z sześciu

Obwodnica Przytocznej w ciągu DK24 jest jedną z sześciu zaplanowanych do realizacji w województwie lubuskim w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic. Pozostałe obwodnice to:  

  • Strzelec Krajeńskich w ciągu DK22, która jest już na etapie realizacji;  
  • Krosna Odrzańskiego w ciągu DK29, dla której wiosną ubiegłego roku wydana została DŚU;,  
  • Kostrzyna nad Odrą w ciągu DK31, Wschowy i Dębowej Łęki w ciągu DK12 i Dobiegniewa w ciągu DK22, które są obecnie w fazie opracowywania STEŚ-R na etapie procedury zmierzającej do wydania DŚU. 

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}