Przedostatni krok do realizacji dwóch odcinków S8
10.10.2023
Wyłoniliśmy najkorzystniejsze oferty w przetargach na zaprojektowanie i budowę dwóch z trzech odcinków drogi ekspresowej S8 od Kobierzyc do Łagiewnik. Przy braku odwołań od rozstrzygnięcia i po zakończeniu kontroli uprzedniej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, planujemy podpisać umowę z wykonawcami jeszcze w IV kwartale br.
W przetargach na trzy odcinki S8 wpłynęło łącznie 37 ofert. Wszystkie mieściły się w założonym przez nas budżecie, który wynosił ok. 1,9 mld zł na realizację wszystkich trzech zadań.
W postępowaniu na odcinek Kobierzyce Północ – Kobierzyce Południe wpłynęło 12 ofert. Komisja przetargowa po sprawdzeniu i weryfikacji jako najkorzystniejszą wskazała złożoną przez firmę Strabag, która opiewa na kwotę 309 777 961,23 zł
Zaprojektowaniem i budową odcinka Kobierzyce Południe – Jordanów Śląski zainteresowanych było 12 wykonawców. Komisja przetargowa jako najkorzystniejszą wskazała ofertę firmy Porr w kwocie 401 110 124,16 zł.
Na trzeci odcinek, Jordanów Śląski – Łagiewniki Zachód, wpłynęło 13 ofert, które są jeszcze weryfikowane. O wskazaniu najkorzystniejszej oferty poinformujemy.
Wybrane przez komisję przetargową oferty mają jednocześnie najniższe ceny spośród złożonych przez zainteresowanych wykonawców. Kryteria pozacenowe – przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne, instalacje zasilające oraz konstrukcje wsporcze oraz przedłużenie okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz z ich wyposażeniem - wszyscy wykonawcy zadeklarowali na takim samym, maksymalnym poziomie.
Dwa z sześciu odcinków S8
Realizację drogi ekspresowej pomiędzy Wrocławiem a Kłodzkiem podzieliliśmy na sześć krótszych odcinków. Dla pierwszych dwóch wyłoniliśmy najkorzystniejsze oferty na realizację a wkrótce poznamy wykonawcę kolejnego fragmentu S8. Niebawem ogłosimy przetarg w trybie projektuj i buduj na odcinek Ząbkowice Śląskie – Bardo. Jeszcze w tym roku planujemy ogłosić przetarg dla odcinka pomiędzy Łagiewnikami Zachód a Ząbkowicami Śląskimi Północ. Dla ostatniego odcinka Bardo – Kłodzko jesteśmy w trakcie prac przygotowawczych, których efekt jest uzależniony od wyniku analiz połączenia go z planowaną obwodnicą Złotego Stoku. Po zakończonych analizach wskażemy wariant preferowany dla którego złożymy wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Zakończenie całej inwestycji (Wrocław – Kłodzko) i oddanie trasy do ruchu planowane jest w latach 2028-2033. W Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. zapisano również realizację dalszego przebiegu S8, od Kłodzka do Boboszowa i granicy z Czechami.
Inwestycja z Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych
Budowa drogi ekspresowej jest realizowana w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.).