Przetargi na realizację trzech odcinków drogi S17
23.12.2021
Szukamy wykonawców dla ok. 48 km drogi ekspresowej S17 między Zamościem a Hrebennem. Chodzi o zaprojektowanie i budowę odcinków Zamość Wschód - Zamość Południe, Zamość Południe - Tomaszów Lubelski i Tomaszów Lubelski - Hrebenne.
Co w ramach inwestycji
Zakres inwestycji obejmuje budowę drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym (dwa pasy ruchu w obu kierunkach z pasami awaryjnymi). Wybudowane zostaną także obiekty inżynierskie i drogi do obsługi ruchu lokalnego. Droga zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna oraz cieki i urządzenia melioracyjne. Podpisanie umów z wykonawcami planowane jest w przyszłym roku
Zamość Wschód - Zamość Południe
Odcinek będzie liczył ok. 12,5 km. Rozpoczyna się węzłem Zamość Wschód, który będzie wybudowany na przecięciu z drogą krajową nr 74, w okolicach miejscowości Jarosławiec. Trasa przebiegać będzie na wschód od obecnej drogi krajowej nr 17, ominie Barachaczów oraz Łabunie i zakończy się węzłem Zamość Południe w okolicach Wólki Łabuńskiej, na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą w kierunku miejscowości Tyszowce.
Zamość Południe - Tomaszów Lubelski
Kolejny odcinek będzie liczył ok. 18,5 km i przebiegać będzie wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. W ramach inwestycji powstanie m.in. węzeł Tarnawatka na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą w kierunku Łaszczowa. Za Tarnawatką trasa przebiegać będzie w korytarzu obecnej DK17 i zakończy się w okolicach Dąbrowy Tomaszowskiej, przed obwodnicą Tomaszowa Lubelskiego, która jest w eksploatacji (udostępniona została pierwsza nitka, trwa budowa drugiej).
Tomaszów Lubelski - Hrebenne
Ostatni odcinek będzie liczył ok. 17,5 km. Rozpoczyna się za węzłem Tomaszów Lubelski Południe, gdzie trasa przecina obecną drogę krajową i przebiega po jej zachodniej stronie. Omija Lubyczę Królewską i dalej przebiega w korytarzu obecnej DK17. Zakończenie odcinka zaplanowano na włączeniu do istniejącej obwodnicy Hrebennego.
Droga ekspresowa S17 Warszawa - Lublin - Hrebenne
- węzeł Lubelska - pocz. obwodnicy Kołbieli - oddany do użytku w 2020 r.
- obwodnica Kołbieli - oddany do użytku w 2020 r.
- koniec obwodnicy Kołbieli - początek obwodnicy Garwolina - oddany do użytku w 2019 r.
- koniec obwodnicy Garwolina - koniec obwodnicy Gończyc - oddany do użytku w 2019 r.
- koniec obwodnicy Gończyc - gr. woj. mazowieckiego i lubelskiego - oddany do użytku w 2019 r.
- gr. woj. mazowieckiego i lubelskiego - węzeł Skrudki - oddany do użytku w 2020 r.
- węzeł Skrudki - węzeł Kurów Zachód - oddany do użytku w 2019 r.
- węzeł Kurów Zachód - węzeł Jastków - oddany do użytku w 2013 r.
- węzeł Jastków - węzeł Lublin Sławinek - oddany do użytku w 2014 r.
- węzeł Lublin Sławinek - węzeł Lublin Rudnik - oddany do użytku w 2014 r.
- węzeł Lublin Rudnik - węzeł Lublin Felin - oddany do użytku w 2014 r.
- węzeł Lublin Felin - węzeł Piaski Zachód - oddany do użytku w 2012 r.
- węzeł Piaski Zachód - Piaski Wschód - oddany do użytku w 2004 r.
- węzeł Piaski Wschód - Zamość Wschód (pięć odcinków o łącznej dł. ok. 67 km) - w przygotowaniu
- obwodnica Tomaszowa Lubelskiego - oddany do użytku w 2021 r. (pierwsza nitka, druga w budowie