W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rozpoczynamy realizację S17 na południe od Zamościa

14.10.2022

Podpisaliśmy umowę na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S17 Zamość Wschód - Zamość Południe. Odcinek o długości 12,5 km wybuduje firma Budimex, a wartość kontraktu to ok. 440,6 mln zł. To pierwsza z trzech umów na realizację trasy między Zamościem a Hrebennem.

Podpisaliśmy umowę na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S17 Zamość Wschód - Zamość Południe
- Podpisana dzisiaj umowa jest już dziewiętnastą w tym roku. Dzięki temu do fazy realizacji przeszło 19 zadań o łącznej długości blisko 250 km i wartości ponad 9 mld złotych. Dzisiejsza umowa to nie koniec dobrych wiadomości o S17. Obecnie czekamy na zakończenie kontroli uprzedniej Prezesa UZP dla przetargów dot. dwóch kolejnych fragmentów tej trasy. Dlatego jeszcze przed końcem roku planujemy podpisanie umów na realizację odcinków Zamość Południe-Tomaszów Lubelski i Tomaszów Lubelski-Hrebenne - powiedział Tomasz Żuchowski, Szef GDDKiA. W najbliższym czasie ogłosimy również postępowania przetargowe na realizację trzech odcinków S17 między Piaskami a Zamościem, będą to: Piaski-Łopiennik, Krasnystaw Północ-Izbica oraz Izbica-Zamość Sitaniec.

Co zbudujemy?

Zakres inwestycji obejmuje budowę drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym (dwa pasy ruchu w obu kierunkach z pasami awaryjnymi). Wybudowane zostaną także obiekty inżynierskie i drogi do obsługi ruchu lokalnego. Droga zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna oraz cieki i urządzenia melioracyjne. Planowane są m in. dwa węzły drogowe, most oraz dziewięć wiaduktów.

Zamość Wschód - Zamość Południe

Odcinek rozpocznie się węzłem Zamość Wschód, który będzie wybudowany na przecięciu z drogą krajową nr 74, w okolicach miejscowości Jarosławiec. Trasa przebiegać będzie na wschód od obecnej drogi krajowej nr 17, ominie Barchaczów oraz Łabunie i zakończy się węzłem Zamość Południe w okolicach Wólki Łabuńskiej, na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą w kierunku miejscowości Tyszowce. W ramach inwestycji rozbudowany będzie także fragment DK74 od Zamościa do Miączyna o długości ok. 4 km.  

Planujemy, że prace projektowe i roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostaną ukończone w ciągu maksymalnie 36 miesięcy od daty podpisania umowy. Czas ten nie uwzględnia okresów zimowych (tj. od 16 grudnia do 15 marca).

S17 w przetargu i przygotowaniu

To pierwsza z trzech umów, które podpiszemy w najbliższym czasie na realizację ekspresowej „siedemnastki” między Zamościem a Hrebennem, o łącznej długości ok 48 km. Pozostałe dwa postępowania, na realizację odcinków Zamość Południe - Tomaszów Lubelski Północ oraz Tomaszów Lubelski Południe - Hrebenne, są już w końcowej fazie. Obecnie trwają obowiązkowe kontrole przetargów, które prowadzi Prezes Urzędu Zamówień Publicznych. Po ich zakończeniu będziemy mogli podpisać umowy z wykonawcami na zaprojektowanie i budowę trasy.

Aktualnie na etapie prac przygotowawczych jest też pięć odcinków drogi ekspresowej S17 między Piaskami a Zamościem o łącznej długości ok. 67 km. Jeszcze w tym roku planujemy ogłoszenie przetargów na realizację trzech z nich. Dla dwóch (Łopiennik - Krasnystaw oraz Zamość Sitaniec - Zamość Wschód) toczy się procedura uzyskiwania decyzji środowiskowej.

Z Warszawy do granicy z Ukrainą

Droga ekspresowa S17 na odcinku Piaski - Hrebenne stanowi element ciągu drogowego S17 Warszawa - Lublin - Zamość - Tomaszów Lubelski - Hrebenne (granica państwa). To także droga międzynarodowa E372 prowadząca z Warszawy do Lwowa. Trasa ta będzie się łączyć na węźle Piaski Wschód z planowaną drogą ekspresową S12, a poprzez wybudowane odcinki S12/S17 i istniejące węzły na obwodnicy Lublina, połączy się także z drogą ekspresową S19 Via Carpatia. S17 wraz z S12 i S19 stanowić będą na terenie województwa lubelskiego zasadniczy szkielet dróg o dużej przepustowości, łączących kluczowe ośrodki gospodarcze kraju z największymi miastami Polski Wschodniej.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}