W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

S61 z dofinansowaniem – czwarta umowa w ramach FEnIKS

18.06.2024

Budowa drogi ekspresowej S61 pomiędzy węzłami Łomża Zachód i Kolno, otrzyma unijne dofinansowanie w wysokości blisko 245,9 mln zł. To już czwarta umowa o dofinansowanie ze środków UE w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS) na inwestycje realizowane przez GDDKiA.

Budowa drogi ekspresowej S61 na odcinku Łomża Zachód - Kolno. Trwające pracy przy budowie mostu.

Zestawienie logotypów FEnIKS

Koszty i cel projektu

Odcinek ten stanowi część większego projektu, realizacji drogi S61 Łomża Zachód – Stawiski, który objęty był dofinansowaniem ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 (POIiŚ), w wysokości 440,4 mln zł. Obecnie podpisana umowa dotyczy dofinansowania II fazy projektu ze środków programu FEnIKS, odcinka pomiędzy węzłami Łomża Zachód i Kolno, o długości 12,92 km. Planowany całkowity koszt realizacji tego projektu wynosi ok. 448,1 mln zł, kwota wydatków kwalifikowalnych to ok. 289,3 mln zł, a dofinansowanie ze środków UE to 245,9 mln zł.  

Celem projektu jest budowa odcinka drogi ekspresowej S61 wchodzącej w sieć bazową TEN-T w korytarzu Morze Północne – Bałtyk. Projekt zlokalizowany jest w woj. podlaskim, w powiatach: łomżyńskim oraz Miasta Łomża (miasta na prawach powiatu), na terenie gmin – Łomża, miasto Łomża oraz Piątnica. Odcinek S61 Łomża Zach. – węzeł Kolno będzie stanowił najdłuższy fragment obwodnicy Łomży. 

W ramach inwestycji powstają trzy węzły drogowe (Łomża Zachód, Nowogród i Łomża Północ), obiekty inżynierskie (m.in. mosty, wiadukty, przepusty), a także drogi lokalne do obsługi przyległych terenów. Inwestycja obejmuje również budowę i przebudowę odcinków innych dróg poprzecznych (wojewódzkich, powiatowych, gminnych) krzyżujących się z budowaną drogą ekspresową. Powstaje także systemu odprowadzania wód deszczowych wraz z budową kanalizacji deszczowej, oświetlenia drogowego, urządzeń organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery energochłonne, ogrodzenia), oznakowanie poziome i pionowe. 

Cztery umowy w ramach FEnIKS

Przed końcem kwietnia podpisaliśmy umowę na dofinansowanie II fazy projektu dla odcinka autostrady A2 Mińsk Mazowiecki – Siedlce. Z kolei w grudniu podpisaliśmy dwie takie umowy, na S7 Widoma – Kraków (Kraków Nowa Huta) i dla dwóch odcinków S1 Kosztowy – Bielsko Biała, Oświęcim – Dankowice oraz Dankowice – Suchy Potok (docelowo Bielsko-Biała Hałcnów). W puli inwestycji, które zostaną objęte dofinansowaniem dla II fazy realizacji, są jeszcze dwie obwodnice, Oświęcimia w ciągu DK44 oraz Poręby i Zawiercia na DK78. 

Zdjęcia (7)

{"register":{"columns":[]}}