Szukamy wykonawcy, który zrealizuje obwodnicę Krosna Odrzańskiego
30.06.2023
Ogłosiliśmy przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy Krosna Odrzańskiego w ciągu DK29. To druga z sześciu inwestycji w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic, która przejdzie do fazy realizacji.
Obwodnica o długości 11,3 km będzie biegła po nowym śladzie omijając Krosno Odrzańskie. Jej początek zlokalizowany będzie na DK29 w rejonie Osiecznicy, a koniec na DK32 w rejonie Połupina. Nowa droga będzie omijała Krosno Odrzańskie od strony północnej i wschodniej - to wariant II (spośród trzech poddanych szczegółowej analizie) zatwierdzony decyzją środowiskową, jako najkorzystniejszy pod kątem techniczno-ekonomiczno-środowiskowym. W ramach inwestycji wykonawca zbuduje most na Odrze.
Kryteria oceny ofert
Głównym kryterium oceny ofert złożonych w przetargu będzie cena (60 proc.). Pod uwagę będą brane również pozacenowe kryteria dotyczące okresu gwarancji na wskazane elementy konstrukcji (40 proc.). Termin składania ofert upływa 4 sierpnia br., szczegóły zamówienia dostępne są na platformie zakupowej GDDKiA.
Wybrany w przetargu wykonawca będzie miał na realizację umowy nie więcej niż trzydzieści dziewięć miesięcy, w tym siedemnaście miesięcy na okres projektowania i dwadzieścia dwa miesiące na realizację robót budowlanych (z wyłączeniem okresów zimowych podczas budowy).
Jedna z sześciu w lubuskim
Budowa obwodnicy znacząco zmieni sytuację w mieście poprzez wybudowanie nowej przeprawy przez Odrę. Obecny zabytkowy most nie jest w stanie sprostać rosnącym potokom ruchu. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Krośnie Odrzańskim.
Obwodnica Krosna Odrzańskiego jest jedną z sześciu zaplanowanych do realizacji w województwie lubuskim w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic. Pozostałe obwodnice to:
- Strzelec Krajeńskich w ciągu DK22, która jest już na etapie realizacji,
- Kostrzyna nad Odrą w ciągu DK31, Przytocznej w ciągu DK24, Wschowy i Dębowej Łęki w ciągu DK12 i Dobiegniewa w ciągu DK22, które są obecnie w fazie opracowywania Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej na etapie procedury zmierzającej do wydania DŚU.