Szukamy wykonawcy obwodnicy Kostrzyna nad Odrą
08.11.2024
Procedura przetargowa na realizację obwodnicy tego miasta w ciągu DK31 rozpoczęta. Wysłaliśmy dziś do publikacji w Dzienniku Urzędowym UE ogłoszenie o zamówieniu. Oferty planujemy otworzyć w połowie grudnia.
Treść ogłoszenia dostępna będzie na naszej platformie zakupowej. Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie, w pierwszej kolejności, opracowanie projektu i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), a następnie wybudowanie nowej drogi o długości blisko 9,2 km.
Planowana inwestycja przebiegać będzie od strony północno-zachodniej miasta i w całości zostanie poprowadzona po nowym śladzie. Początek obwodnicy zlokalizowany będzie na wysokości Fortu Sarbinowo, następnie trasa przez ok. 2,5 km prowadzić będzie na północny zachód poprzez tereny leśne, aż do skrzyżowania z linią kolejową nr 273. Następnie droga przebiegać będzie w kierunku zachodnim, omijając Osiedle Drzewice i łukiem kierować się będzie poprzez tereny nieużytków na południe w stronę II obszaru Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Dalej przekroczy rzekę Wartę mostem, który przechodzić będzie w estakadę na terenach zalewowych. Następnie obwodnica wiaduktem przecinać będzie linię kolejową nr 203. W rejonie Starego Miasta obwodnica włączona zostanie, poprzez skrzyżowanie, do dróg krajowych DK22 i DK31. Długość całej trasy wynosi blisko 9,2 km i zakłada budowę czterech skrzyżowań w formie ronda, dwóch wiaduktów nad liniami kolejowymi i trzech nad istniejącymi drogami, a także budowę mostu przez rzekę Wartę wraz z estakadą o łącznej długości ok 1 km.
Obwodnice w lubuskim w ramach PB100
Obwodnica Kostrzyna nad Odrą w ciągu DK31 jest jedną z sześciu zaplanowanych do realizacji w województwie lubuskim w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic (PB100). Pozostałe obwodnice:
- Strzelec Krajeńskich w ciągu DK22 oraz Krosna Odrzańskiego w ciągu DK29, które są już na etapie realizacji,
- Przytocznej w ciągu DK24, Dobiegniewa w ciągu DK22 oraz Wschowy i Dębowej Łęki w ciągu DK12, dla których wydane zostały DŚU.
Rozpoczęliśmy również przygotowania do realizacji obwodnicy Słubic w ciągu DK31, która została ujęta na liście rezerwowej PB100 jako możliwa do realizacji, lecz bez zapewnionych środków finansowych na ten cel. Ogłoszenie przetargu na prace przygotowawcze było możliwe dzięki podpisanemu porozumieniu z gminą Słubice, która koszty tych prac wzięła na siebie. Obecnie jesteśmy na etapie wyboru najkorzystniejszej oferty.