Umowa na zaprojektowanie drogi Knyszyn – Korycin
03.09.2024
Podpisaliśmy umowę na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z przygotowaniem wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla budowy dwujezdniowej drogi krajowej na odcinku Knyszyn – Korycin. Wartość umowy to 7,3 mln zł.
Wykorzystać decyzje środowiskową
W przetargu najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Multiconsult Polska i to ona, w 15 miesięcy od podpisania umowy, ma wykonać dokumentację wraz z przygotowaniem wniosku o decyzję ZRID (grudzień 2025 r.). Dla tego odcinka mamy skuteczną do lutego 2026 r. decyzję środowiskową, która została wydana 21 grudnia 2015 r., a 3 lutego 2016 r. stała się ostateczna.
W oparciu o tę decyzję realizowany jest już odcinek drogi ekspresowej S19 Krynice – Dobrzyniewo – Białystok Zachód oraz podpisane zostały umowy na projekt i budowę S19 Białystok Północ – Dobrzyniewo oraz S16 Knyszyn – Krynice.
Zgodnie z ustaleniami
Podpisując umowę tylko na opracowanie dokumentacji projektowej, działamy zgodnie z ustaleniami wynikającymi z rozmów z przedstawicielami Komisji Europejskiej. Decyzja o realizacji tej inwestycji zostanie bowiem podjęta po zakończeniu wielostronnej analizy sieci drogowej w woj. podlaskim i warmińsko-mazurskim. Planowany odcinek – jeśli zostanie zrealizowany – przejmie ruch tranzytowy z istniejącej DK8 przechodzącej przez Puszczę Knyszyńską.
Po nowym śladzie
Droga ma zostać zaprojektowana po nowej trasie. Będzie miała ok. 24 km i nawierzchnię przystosowaną do ruchu pojazdów o nośności 11,5 t/oś. Połączy powstającą S16 Knyszyn – Krynice z realizowaną, w ramach Programu budowy 100 obwodnic, obwodnicą Suchowoli.
Standard „eski”
Prace będą polegały na zaprojektowaniu dwujezdniowej drogi z dwoma pasami ruchu i pasem awaryjnym na każdej jezdni, na parametrach drogi ekspresowej. Przewidziano trzy węzły drogowe: Knyszyn (skrzyżowanie z S16 i DK65), Jasionówka (skrzyżowanie z DW671 i drogą powiatową Starowola - Jasionóweczka) oraz Korycin (skrzyżowanie z DW671). Zaplanowano także parę MOP-ów Zofiówka ulokowanych po obu stronach trasy.
W ramach inwestycji przewidujemy przebudowę istniejących dróg kolidujących z nową trasą oraz budowę dodatkowych jezdni do obsługi ruchu lokalnego, infrastruktury dla pieszych i rowerzystów, urządzeń ochrony środowiska (zabezpieczeń akustycznych, przejść dla zwierząt), a także systemu odwodnienia.