W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Znamy chętnych do budowy ostatniego odcinka S1 pomiędzy Mysłowicami a Bieruniem

20.08.2021

Dziesięć ofert wpłynęło w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S1 na odcinku od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Bieruń. Realizacja tego odcinka pozwoli domknąć S1 pomiędzy węzłem Kosztowy i Bielskiem-Białą.

Fotografia lotnicza budowanej drogi S1 w okolicach węzła Milówka. Na widnokręgu widoczne szczyty Beskidu. W dolnej części fotografii liczne maszyny budowlane, w tym koparki i pojazdy ciężarowe. W Centralnej części widoczne roboty ziemne.

Przetarg dotyczy zaprojektowania i budowy fragmentu drogi ekspresowej S1 o długości 10 km wraz z dwoma węzłami drogowymi: Kosztowy II i Lędziny. Powstaną też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Lędziny Wschód (kategorii II) oraz Lędziny Zachód (kategorii III), 16 obiektów inżynierskich oraz niezbędna infrastruktura techniczna. 

Ofertę z najniższa ceną, 465 454 548,36 zł, złożyła firma POLAQUA. Z kolei najwyższą ofertę złożyło konsorcjum firm Mostostal Warszawa (lider) i Acciona Construcción (partner), które wyceniło ją na kwotę 596 253 354,86 zł. Budżet GDDKiA na realizację tej inwestycji to 521 587 419,04 zł. 

Pozostałe oferty: 

 

  • Budimex - 489 175 059,00 zł, 
  • Strabag - 490 690 896,94 zł, 
  • konsorcjum Metrostav Polska (lider) i Metrostav Infrastructure (partner) - 499 396 108,04 zł, 
  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - 510 450 000,00 zł, 
  • konsorcjum NDI (lider), NDI Sopot (partner) i „SP” Sine Midas Stroy (partner) - 518 733 548,48 zł, 
  • konsorcjum Mota-Engil Central Europe (lider) i PORR (partner) - 546 955 912,99 zł, 
  • konsorcjum Mirbud (lider) i Kobylarnia (partner) - 547 766 559,44 zł, 
  • Rubau Polska - 563 734 848,24 zł. 

Dziewięciu chętnych do budowy S1 Bieruń - Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia

12 sierpnia br. otworzyliśmy oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S1 pomiędzy węzłami Bieruń i Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia. Przetarg dotyczy budowy drogi ekspresowej S1 o długości ok. 2,9 km, odcinka drogi klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego) o długości ok. 2 km oraz drogi klasy Z (zbiorczej) - pomiędzy węzłem Bieruń a układem ulicznym Bierunia (dojazdu do ul. Jagiełły) - o długości ok. 2 km. Zadanie obejmuje także budowę węzła Bieruń oraz pięciu obiektów inżynierskich. Realizacja inwestycji umożliwi skomunikowanie nowej drogi ekspresowej S1 poprzez węzeł Bieruń z istniejącym przebiegiem drogi krajowej nr 44. Dla tego odcinka złożono dziewięć ofert, a najniższą cenę, 212 701 633,06 zł, zaoferowała firma Strabag. 

 

Więcej o przetargach na oba odcinki przeczytasz tutaj.

Materiały

Informacja z otwarcia S1 odc. IB.
informacja​_z​_otwarcia​_odc​_IB​_(1).pdf 0.33MB
{"register":{"columns":[]}}