W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skorzystaj z Internetowego Konta Pacjenta (IKP)

Chcesz odebrać w łatwy sposób e-receptę  i e-skierowanie? Nie pamiętasz, jaką dawkę leku lekarz przepisał twojemu dziecku? Zaloguj się na Internetowe Konto Pacjenta (IKP) i zyskaj dostęp do  twoich danych medycznych. Sprawdź, jak korzystać z IKP.

Zaloguj się do IKP

Informacje:

  • Internetowe Konto Pacjenta ma każdy, kto ma PESEL. Musisz się tylko na nie zalogować.

  • Nie musisz rejestrować konta IKP.

    Możesz wybrać jeden z kilku sposobów logowania się:

    • dowodem osobistym z warstwą elektroniczną (e-dowodem) – potrzebujesz do tego czytnika karty lub specjalnej aplikacji na smartfon,
    • kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

    W zależności od sposobu logowania się, przygotuj dane do logowania.

    1. Kliknij przycisk ZALOGUJ SIĘ DO IKP lub wejdź na stronę pacjent.gov.pl. (Sprawdź, jak się zalogować na Internetowe Konto Pacjenta)
    2. Wybierz Zaloguj się (niebieski przycisk na górze po prawej stronie) lub przycisk „Logowanie na IKP” na banerze.
    3. Znajdziesz się na stronie logowania.
    4. Wybierz sposób logowania. Zaloguj się.
  • Usługa jest bezpłatna.

  • Twoje konto już powstało i dane dotyczące e-recept lub e-skierowań znajdziesz na nim od razu.

    Inne dane, dotyczące historii twojego zdrowia, zostaną automatycznie pobrane na twoje Internetowe Konto Pacjenta w ciągu tygodnia  po pierwszym logowaniu.

  • m.in.:

    • e-recepty (wraz z informacją o refundacji i sposobie dawkowania przepisanych leków);
    • e-skierowania (na leczenie specjalistyczne i do szpitala);
    • historię twoich wizyt w przychodni/u lekarza oraz inne zdarzenia medyczne, również finansowane prywatnie;
    • informację o zwolnieniach lekarskich (e-zwolnienie);
    • informację o lekach (możesz sprawdzić każdy lek dopuszczony do obrotu w Polsce);
    • listę twoich obowiązkowych szczepień;
    • listę twoich wyrobów medycznych zrefundowanych przez NFZ;
    • możliwość zmiany lekarza/pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki zdrowotnej;
    • możliwość złożenia wniosku o wydanie EKUZ – Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego;
    • wynik twojego testu na koronawirusa;
    • Unijny Certyfikat COVID;
    • elektroniczną dokumentację medyczną (EDM) np. wyniki badań np. wyniki i opisy badań, diagnozy lekarzy, wypis ze szpitala, dokumenty z SOR, o ile lekarz lub placówka umieścili ją w systemie.

    Jako rodzic, który zgłosił dziecko do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS), masz dostęp do jego Internetowego Konta Pacjenta. Możesz na IKP upoważnić drugiego rodzica do takiego dostępu.

    Możesz upoważnić kogoś do wglądu do konta lub odebrania i zrealizowania twojej e-recepty.

  • Za pomocą IKP szybko, wygodnie, bezpiecznie, bez wychodzenia z domu:

    • sprawdzisz e-recepty i e-skierowania,
    • wybierzesz, czy chcesz je dostawać sms-em czy mailem,
    • sprawdzisz dawkowanie leków przepisanych ci w ramach ubezpieczenia,
    • sprawdzisz historię swoich wizyt i innych zdarzeń medycznych, zarówno finansowanych przez NFZ, jak i prywatnie,
    • dasz innej osobie dostęp do swoich danych medycznych lub informacji o stanie swojego zdrowia,
    • sprawdzisz dane medyczne twojego dziecka lub osoby, która cię upoważniła,
    • złożysz wniosek o wydanie EKUZ, 
    • wybierzesz lub zmienisz lekarza podstawowej opieki zdrowotnej (POZ), pielęgniarkę POZ lub położną POZ,
    • jeśli masz skończone 40 lat, możesz wypełnić ankietę i uzyskać e-skierowanie na bezpłatne badania w ramach programu Profilaktyka 40 plus,
    • zmienisz e-receptę na e-receptę transgraniczną (na razie dostępne dla osób, które jadą do Chorwacji, Finlandii i niektórych regionów Hiszpanii).
  • Masz pytania lub wątpliwości?

    • Odwiedź stronę pacjent.gov.pl – dowiesz się między innymi, jak i gdzie zrealizujesz e-receptę i jakie możliwości oferuje ci Internetowe Konto Pacjenta..
    • Skorzystaj z zakładki „Pomoc" dostępnej po zalogowaniu do IKP – znajdziesz tam krótką instrukcję użytkownika.
    • Zadzwoń pod numer infolinii IKP – 800 190 590 (opłata zgodnie z taryfą operatora).
    • Ustawa z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 702).

Ostatnia aktualizacja: 15.11.2024 09:10

Instytucja odpowiedzialna za usługę: Centrum e–Zdrowia

{"register":{"columns":[]}}