W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Pomoc dla konsumentów

Masz problem z kupionym towarem lub usługą? Skorzystaj z pomocy dla konsumentów, jeśli zakup był:

  • na potrzeby prywatne, a nie firmowe oraz
  • od przedsiębiorcy, a nie od osoby prywatnej.

Poradę w prostej sprawie uzyskasz telefonicznie lub przez e-formularz. W bardziej złożonych sprawach możesz liczyć na rzecznika konsumentów lub Inspekcję Handlową. W sprawach transgranicznych w UE zgłoś się do ECK, a branżowych do specjalistycznych instytucji. W przypadku sporu z przedsiębiorcą, skorzystaj z polubownego rozwiązywania sporów.

Informacje:

  • Prawnik doradzi, co i jak możesz zrobić, z kim się skontaktować i jakie masz prawa.

    Przykładowe sprawy, z jakimi możesz się zgłosić: 

    • sprzedawca nie odpowiada na twoją reklamację, choć minęło 14 dni od jej złożenia,
    • chcesz zrezygnować z umowy, która została przez ciebie niedawno zawarta,
    • sprzedawca odrzucił reklamację, bo twierdzi, że towar zepsuł się z twojej winy.

    Infolinia konsumencka

    • 801 440 220, 222 66 76 76 (dni robocze, 10:00-18:00, opłata za połączenie według taryfy operatora)

    Formularz kontaktowy 

    • poradydlakonsumentow.pl (odpowiedź otrzymasz do 5 dni roboczych, a jeśli będą potrzebne dodatkowe wyjaśnienia – do 10 dni roboczych)
  • Przykładowe sprawy, z jakimi możesz się zgłosić: 

    • umowa z przedsiębiorcą ma niedozwolone klauzule,
    • kredyt konsumencki został przez ciebie spłacony przed terminem, ale koszty nie zostały ci proporcjonalnie zwrócone,
    • przedsiębiorca bezpodstawnie naliczył ci opłaty do uregulowania,
    • podejrzewasz, że posiadasz produkt niebezpieczny, np. zabawkę.

    Rzecznicy konsumentów

    • skorzystaj z wyszukiwarki i sprawdź dane kontaktowe do rzecznika w twojej miejscowości
    • rzecznik konsumentów udzieli ci porady prawnej, pomoże w napisaniu pisma reklamacyjnego lub procesowego; może też wystąpić z powództwem w twoim imieniu lub wstąpić – za twoją zgodą – do toczącego się postępowania sądowego w sprawach o ochronę interesów konsumentów

    Inspekcja Handlowa

    • sprawdź dane kontaktowe do inspektoratu w twoim województwie
    • do Inspekcji Handlowej możesz przesłać sygnał o niebezpiecznym produkcie; Inspekcja udzieli ci także porady konsumenckiej, ponadto pomoże ci rozwiązać spór z przedsiębiorcą – polubownie lub przez stały sąd polubowny
  • Europejskie Centrum Konsumenckie

    Przykładowe sprawy, z jakimi możesz się zgłosić:

    • nie wiesz jak ubiegać się o odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot zagranicznego przewoźnika,
    • sprzedawca z Niemiec nie chce przyjąć reklamacji zepsutego smartfona,
    • po odstąpieniu od umowy z norweskim sklepem sprzedawca nie zwrócił ci całej kwoty.

    Kontakt:

  • Finanse i ubezpieczenia
    Rzecznik Finansowy

    Kontakt:


    Telekomunikacja
    Centrum Informacji Konsumenckiej UKE

    Kontakt:


    Energia i paliwa
    Punkt Informacyjny dla Odbiorców Paliw i Energii przy Urzędzie Regulacji Energetyki

    Kontakt:


    Podróże kolejowe
    Informacja o prawach pasażerów w Urzędzie Transportu Kolejowego

    Kontakt:


    Podróże lotnicze
    Rzecznik Praw Pasażerów przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego

    Kontakt:

  • Jeśli przedsiębiorca nie uznał twojej reklamacji, możesz skorzystać z:

Ostatnia aktualizacja: 25.10.2024 10:18

Instytucja odpowiedzialna za usługę: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

{"register":{"columns":[]}}