Sprawdź dane swoje lub swojego dziecka w rejestrze PESEL i pobierz zaświadczenie
Chcesz sprawdzić, jakie dane twoje lub twojego dziecka są przetwarzane w rejestrze PESEL, lub pobrać zaświadczenie, w którym jest pełny lub częściowy odpis tych danych? A może chcesz pobrać zaświadczenie o zameldowaniu? Możesz to zrobić online lub w urzędzie.
Informacje:
Teraz możesz sprawdzić, jakie dane twoje lub twojego dziecka są przetwarzane w rejestrze PESEL, i pobrać zaświadczenie online. Sprawdź, czym jest rejestr PESEL.
Nie drukuj! Wydrukowane zaświadczenie nie będzie już dokumentem! Dokumentem jest tylko w postaci elektronicznej ‒ jest opatrzona zaawansowaną pieczęcią ministra właściwego do spraw informatyzacji.
Aby pobrać ten dokument – potrzebujesz profilu zaufanego, podpisu kwalifikowanego lub e-dowodu. Sprawdź, jak założyć profil zaufany lub jak korzystać z e-dowodu.
-
Rozwiń tekst
Kto może sprawdzić dane lub pobrać zaświadczenie
- Każdy, kto ma numer PESEL.
- W przypadku małoletniego dziecka:
- rodzic, którego PESEL jest w rejestrze danych dotyczących dziecka (tzw. powiązanie parentyzacyjne),
- rodzic, który ma pełne prawa rodzicielskie.
-
Rozwiń tekst
Co musisz przygotować
Dane do logowania profilem zaufanym, certyfikat kwalifikowany lub e-dowód.
Sprawdź, jak założyć profil zaufany lub jak korzystać z e-dowodu.
-
Rozwiń tekst
Co musisz zrobić
- Kliknij Pobierz zaświadczenie.
- System przeniesie cię na stronę profilu zaufanego. Zaloguj się na swoje konto.
- Po zalogowaniu system przeniesie cię z powrotem do usługi: Sprawdź dane w rejestrze PESEL lub pobierz zaświadczenie.
- Wskaż, czyje dane chcesz sprawdzić.
- Jeśli jesteś rodzicem więcej niż jednego dziecka, wybierz, którego dziecka dane chcesz sprawdzić.
- Jeśli wgląd do danych lub pobranie zaświadczenia ma dotyczyć twojego dziecka, złóż oświadczenie o pełni władzy rodzicielskiej nad małoletnim.
- Po sprawdzeniu danych:
- jeśli nie chcesz pobierać zaświadczenia – kliknij przycisk: Anuluj,
- jeśli chcesz pobrać zaświadczenie – kliknij przycisk: Zamów zaświadczenie.
- Jeśli pobierasz zaświadczenie, zaznacz, czy chcesz uzyskać pełny odpis danych czy z wybranymi danymi, na przykład o zameldowaniu. Możesz wybrać, jakie dane mają się znaleźć w zaświadczeniu i czy mają to być dane aktualne lub historyczne.
- Możesz pobrać zaświadczenie dotyczące więcej niż jednej osoby.
- Jeśli nie widzisz na liście swojego dziecka, wasze dane w rejestrze PESEL mogą nie być powiązane. Aby powiązać twoje dane z danymi dziecka złóż pismo:
- online przez ePuap (pismo ogólne) lub
- w urzędzie stanu cywilnego, który sporządził akt urodzenia dziecka, lub
- w urzędzie gminy na terenie gminy, w której masz meldunek, jeśli nie masz polskiego obywatelstwa.
- Kliknij Dalej, aby utworzyć dokument.
- Sprawdź swoją skrzynkę ePUAP – znajdziesz tam zaświadczenie o danych w formacie PDF, opatrzone zaawansowaną pieczęcią elektroniczną ministra właściwego do spraw informatyzacji.
-
Rozwiń tekst
Ile zapłacisz
Usługa jest bezpłatna.
-
Rozwiń tekst
Ile będziesz czekać
Do 10 minut.
-
Rozwiń tekst
Czym jest zaawansowana pieczęć elektroniczna
Zaawansowana pieczęć elektroniczna ministra właściwego do spraw informatyzacji złożona przez aplikację państwową potwierdza, że dokument jest autentyczny i przedstawia dane z rejestru państwowego.
Wydruk to tylko wygląd dokumentu, czyli jego wizualizacja. Nie widać na nim pieczęci elektronicznej, która jest zaszyta w pliku. Dlatego informacji nie należy drukować, ponieważ odbiorca nie będzie mógł zweryfikować, czy jest to oryginalny dokument.
-
Rozwiń tekst
Kontakt
-
Rozwiń tekst
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Zaświadczenie, jakie dane twoje lub twojego dziecka są przetwarzane w rejestrze PESEL, możesz też uzyskać w dowolnym urzędzie gminy.
-
Rozwiń tekst
Kto może otrzymać zaświadczenie
- Każdy, kto ma numer PESEL.
- W przypadku małoletniego dziecka:
- rodzic, którego PESEL jest w rejestrze danych dotyczących dziecka (tzw. powiązanie parentyzacyjne),
- rodzic, który ma pełne prawa rodzicielskie.
Jeśli w rejestrze PESEL nie ma powiązania parentyzacyjnego, złóż pismo:
- online przez ePuap (pismo ogólne) lub
- w urzędzie stanu cywilnego, który sporządził akt urodzenia dziecka, lub
- w urzędzie gminy na terenie gminy, w której masz meldunek, jeśli nie masz polskiego obywatelstwa.
-
Rozwiń tekst
Co musisz przygotować
- Dane osobowe swoje lub dziecka: imię, nazwisko oraz numer PESEL.
- Potwierdzenie opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia.
-
Rozwiń tekst
Co musisz zrobić
- Napisz wniosek i podaj w nim swoje imię i nazwisko, numer PESEL oraz adres korespondencyjny.
- Napisz, czy zaświadczenie ma dotyczyć twoich danych czy danych twojego dziecka.
- Napisz, jakie zaświadczenie chcesz uzyskać: pełny czy częściowy odpis danych swoich lub swojego dziecka.
- Jeśli zaświadczenie ma dotyczyć twojego dziecka, podaj jego dane i umieść we wniosku oświadczenie o treści: „Oświadczam, że mam pełną władzę rodzicielską nad małoletnim, którego dotyczy to zgłoszenie. Mam świadomość odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”
- Podpisz wniosek.
- Wyślij wniosek lub złóż go osobiście w dowolnym urzędzie gminy na terenie kraju.
-
Rozwiń tekst
Gdzie składasz wniosek
W dowolnym urzędzie gminy.
-
Rozwiń tekst
Ile zapłacisz
Opłata skarbowa wynosi 17 zł za każdą osobę. Opłatę wnosi się na konto urzędu gminy, do którego jest kierowany wniosek.
-
Rozwiń tekst
Ile będziesz czekać
Informację uzyskasz do 7 dni od złożenia wniosku. Zaświadczenie może mieć postać wydruku z systemu teleinformatycznego.
-
Rozwiń tekst
Kontakt
-
Rozwiń tekst
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Ostatnia aktualizacja: 19.01.2024 13:58
Instytucja odpowiedzialna za usługę: Ministerstwo Cyfryzacji