Uzyskaj dziennik budowy
Rozpoczynasz budowę i potrzebujesz dziennika budowy? Wiesz, że możesz prowadzić dziennik budowy także elektronicznie? Sprawdź, jak uzyskać dziennik budowy.
Informacje:
-
Rozwiń tekst
Na czym to polega
Elektroniczny Dziennik Budowy (EDB) to aplikacja, która pozwala prowadzić dziennik budowy elektronicznie.
Aby z niej korzystać, potrzebujesz profilu zaufanego, bankowości elektronicznej lub e-dowodu. Pozwalają one potwierdzić twoją tożsamość. Sprawdź, jak założyć profil zaufany lub jak korzystać z e-dowodu.
W EDB możesz:
- złożyć wniosek o wydanie dziennika budowy,
- aktualizować informacje w dzienniku budowy,
- dodać uczestników procesu budowlanego (np. kierownika udowy, projektanta,inspektora),
- złożyć dziennik budowy do oganu nadozru budowlanego, kiedy zakończysz budowę.
-
Rozwiń tekst
Kto może uzyskać
Inwestor, który rozpoczyna budowę.
-
Rozwiń tekst
Co musisz przygotować
Dane do logowania profilem zaufanym, bankowością elektroniczną lub e-dowód,
-
Rozwiń tekst
Co musisz zrobić
- Kliknij przycisk Elektroniczny Dziennik Budowy, który znajduje się u góry.
- Utwórz konto w systemie EDB.
- Zaloguj się.
- Złóż wniosek o wydanie dziennika budowy.
-
Rozwiń tekst
Ile zapłacisz
Usługa jest bezpłatna.
-
Rozwiń tekst
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 czerwca 2002 r. w sprawie dziennika budowy, montażu i rozbiórki, tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2002 r. Nr 108 poz. 953 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735 z późn. zm.)
-
Rozwiń tekst
Na czym to polega
Dziennik budowy:
- stanowi urzędowy dokument przebiegu robót budowlanych i jest wydawany przez właściwy organ;
- może zostać wydany dopiero po ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę;
- ma format A-4,
- ma ponumerowane strony, aby dokonywać wpisów chronologicznie. Dodatkowo strony są podwójne, co umożliwia tworzenie kopii. Poszczególne strony dziennika powinny mieć pieczęć organu, ktory go wydał;
- ma tzw. stronę tytułową, na której powinny być następujace dane:
- numer dziennika budowy (nadany przez organ),
- data wydania,
- liczba stron,
- dane inwestora,
- dane dotyczące budowy (adres, rodzaj budowy),
- numer i data wydania pozwolenia na budowę.
Jeśli chcesz zarejestrować kolejny dziennik budowy, musisz okazać do wglądu poprzedni dziennik wraz z wpisem kierownika budowy o jego kontynuacji w kolejnym tomie. Nie otrzymasz kolejnego tomu, jeśli przerwa w budowie trwała dłuższej niż 3 lata.
-
Rozwiń tekst
Kto może uzyskać
Inwestor, który rozpoczyna budowę.
-
Rozwiń tekst
Co musisz przygotować
- wniosek,
- dziennik budowy. Dziennik budowy możesz kupić w księgarni, sklepie papierniczym lub punkcie sprzedaży druków w urzędzie;
- pełnomocnictwo – w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
-
Rozwiń tekst
Co musisz zrobić
Wypełnij wniosek i skompletuj niezbędne dokumenty. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co musisz przygotować.
-
Rozwiń tekst
Gdzie składasz dokumenty
Do urzędu miasta lub starostwa powiatowego.
-
Rozwiń tekst
Ile zapłacisz
- Wydanie dziennika budowy przez organ nadzoru budowlanego jest bezpłatne.
- Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii – 17 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane:
- małżonkowi,
- wstępnemu,
- zstępnemu lub rodzeństwu,
- gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
- Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu:
- przelewem,
- przekazem pocztowym lub
- bezpośrednio w kasie.
- Opłatę wnieś najpóźniej w dniu składania wniosku.
-
Rozwiń tekst
Ile będziesz czekać
- Termin zarejestrowania dziennika budowy wynosi maksymalnie 3 dni od dnia złozenia wniosku, o ile decyzja o pozwoleniu na budowę jest ostateczna.
- Dziennik odbierz osobiście lub poprzez upoważnioną osobę.
-
Rozwiń tekst
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 czerwca 2002 r. w sprawie dziennika budowy, montażu i rozbiórki, tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2002 r. Nr 108 poz. 953 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735 z późn. zm.)
-
Rozwiń tekst
Na czym to polega
Dziennik budowy:
- stanowi urzędowy dokument przebiegu robót budowlanych i jest wydawany odpłatnie przez właściwy organ;
- może zostać wydany dopiero po ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę;
- ma format A-4,
- ma ponumerowane strony, aby dokonywać wpisów chronologicznie. Dodatkowo strony są podwójne, co umożliwia tworzenie kopii. Poszczególne strony dziennika powinny mieć pieczęć organu, ktory go wydał;
- ma tzw. stronę tytułową, na której powinny być następujace dane:
- numer dziennika budowy (nadany przez organ),
- data wydania,
- liczba stron,
- dane inwestora,
- dane dotyczące budowy (adres, rodzaj budowy),
- numer i data wydania pozwolenia na budowę.
Jeśli chcesz zarejestrować kolejny dziennik budowy, musisz okazać do wglądu poprzedni dziennik wraz z wpisem kierownika budowy o jego kontynuacji w kolejnym tomie. Nie otrzymasz kolejnego tomu, jeśli przerwa w budowie trwała dłuższej niż 3 lata.
-
Rozwiń tekst
Kto może uzyskać
Inwestor, który rozpoczyna budowę.
-
Rozwiń tekst
Co musisz przygotować
- wypełniony wniosek,
- dziennik budowy. Dziennik budowy możesz kupić w księgarni, sklepie papierniczym lub punkcie sprzedaży druków w urzędzie,
- pełnomocnictwo – w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
-
Rozwiń tekst
Co musisz zrobić
Wypełnij wniosek i skompletuj niezbędne dokumenty. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co musisz przygotować.
-
Rozwiń tekst
Gdzie składasz dokumenty
Na adres urzędu miasta lub starostwa powiatowego – najlepiej listem poleconym.
-
Rozwiń tekst
Ile zapłacisz
- Wydanie dziennika budowy przez organ nadzoru budowolanego jest bezpłatne.
- Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii – 17 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane:
- małżonkowi,
- wstępnemu,
- zstępnemu lub rodzeństwu,
- gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
- Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu:
- przelewem,
- przekazem pocztowym lub
- bezpośrednio w kasie.
- Opłatę wnieś najpóźniej w dniu składania wniosku.
-
Rozwiń tekst
Ile będziesz czekać
- Termin zarejestrowania dziennika budowy wynosi maksymalnie 3 dni od dnia złozenia wniosku, o ile decyzja o pozwoleniu na budowę jest ostateczna.
- Dziennik odbierz osobiście lub poprzez upoważnioną osobę.
-
Rozwiń tekst
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 czerwca 2002 r. w sprawie dziennika budowy, montażu i rozbiórki, tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2002 r. Nr 108 poz. 953 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735 z późn. zm.)
Ostatnia aktualizacja: 12.06.2023 11:39