Uzyskaj zaświadczenie o przebiegu nauczania w szkole, która została zlikwidowana
Chcesz uzyskać dokument, który potwierdzi przedmioty ukończone w szkole? A może po latach chcesz kontynuować naukę i potrzebujesz dokumentu, który potwierdzi twoje wykształcenie? Jeśli twoja dawna szkoła została zlikwidowana, możesz uzyskać zaświadczenie o przebiegu nauczania. Dowiedz się, jak to zrobić.
Informacje:
-
Rozwiń tekst
Kto może uzyskać
- byli uczniowie szkół podstawowych, które zostały zlikwidowane,
- byli uczniowie szkół gimnazjalnych, które zostały zlikwidowane,
- byli uczniowie szkół ponadgimnazjalnych (na przykład liceów ogólnokształcących, zasadniczych szkół zawodowych), które zostały zlikwidowane.
Zaświadczenie możesz otrzymać osobiście lub może to zrobić za ciebie pełnomocnik. Dowiedz się w kuratorium oświaty, jak załatwić sprawę przez pełnomocnika.
-
Rozwiń tekst
Co musisz zrobić
- Skontaktuj się z kuratorium oświaty w województwie, na terenie którego znajdowała się twoja szkoła. Tam dowiesz się, gdzie przechowywane są twoje dokumenty (na przykład informacje o uzyskanych ocenach czy trybie nauki). Dokumenty mogły zostać przekazane do różnych instytucji.
- Sprawdź, co napisać we wniosku oraz jak go złożyć. Informacje te znajdziesz na stronie internetowej instytucji albo urzędu, w którym znajdują się dokumenty z twojej szkoły.
- Wypełnij wniosek i złóż go w odpowiednim miejscu.
-
Rozwiń tekst
Ile zapłacisz
Usługa jest bezpłatna.
-
Rozwiń tekst
Ile będziesz czekać
Do 7 dni od dnia złożenia wniosku.
-
Rozwiń tekst
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2023 r. poz. 57, 1123, 1234)
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 900)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775)
Ostatnia aktualizacja: 19.07.2023 07:40
Instytucja odpowiedzialna za usługę: Ministerstwo Edukacji Narodowej