W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Uzyskaj zaświadczenie potwierdzające powierzchnię użytkową i wyposażenie techniczne domu jednorodzinnego

Chcesz uzyskać zaświadczenie potwierdzające powierzchnię użytkową i wyposażenie techniczne domu jednorodzinnego? Sprawdź, jak to zrobić.

Informacje:

  • Właściciel domu jednorodzinnego.

    • dane potrzebne do wypełnienia wniosku:
      • imię i nazwisko,
      • adres,
      • numer telefonu,
      • dane pełnomocnika,
    • inwentaryzację budynku wykonaną przez osobę uprawnioną (należy dołączyć kopię uprawnień oraz zaświadczenie o wpisie na listę członków właściwego samorządu zawodowego),
    • dowód własności budynku,
    • pełnomocnictwo – w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
  • Wypełnij wniosek oraz dołącz pozostałe dokumenty. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co musisz przygotować.

  • Do urzędu miasta, gminy lub strostwa powiatowego.

    • Złożenie wniosku jest bezpłatne.
    • Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane:
      • małżonkowi,
      • wstępnemu,
      • zstępnemu lub rodzeństwu,
      • gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
    • Opłatę wpłać na konto właściwego urzędu:
      • przelewem,
      • przekazem pocztowym lub
      • bezpośrednio w kasie.
    • Opłatę wnieś najpóźniej w dniu składania wniosku.
  • Do 7 dni od dnia złożenia wniosku.

  • Informacje o przebiegu sprawy uzyskasz w urzędzie.

    • Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2001 r. w sprawie dodatków mieszkaniowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 156 poz. 1817);
    • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735 z późn. zm.);

  • Właściciel domu jednorodzinnego.

    • dane potrzebne do wypełnienia wniosku:
      • imię i nazwisko,
      • adres,
      • numer telefonu,
      • dane pełnomocnika,
    • inwentaryzację budynku wykonaną przez osobę uprawnioną (należy dołączyć kopię uprawnień oraz zaświadczenie o wpisie na listę członków właściwego samorządu zawodowego),
    • dowód własności budynku,
    • pełnomocnictwo – w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
  • Wypełnij wniosek oraz dołącz pozostałe dokumenty. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co musisz przygotować.

     

  • Na adres urzędu miasta, gminy lub strostwa powiatowego – najlepiej listem poleconym.

    • Złożenie wniosku jest bezpłatne.
    • Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane:
      • małżonkowi,
      • wstępnemu,
      • zstępnemu lub rodzeństwu,
      • gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
    • Opłatę wpłać na konto właściwego urzędu:
      • przelewem,
      • przekazem pocztowym lub
      • bezpośrednio w kasie.
    • Opłatę wnieś najpóźniej w dniu składania wniosku.
  • Do 7 dni od dnia złożenia wniosku.

  • Informacje o przebiegu sprawy uzyskasz w urzędzie.

    • Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2001 r. w sprawie dodatków mieszkaniowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 156 poz. 1817);
    • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735 z późn. zm.);

Ostatnia aktualizacja: 31.12.2021 12:47