W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Zgłoś rozbieżność w danych dotyczących prawa jazdy, tymczasowego elektronicznego prawa jazdy, pozwolenia na kierowanie tramwajem lub liczby punktów karnych

Podczas sprawdzania danych w aplikacji mobilnej mPrawoJazdy lub korzystania z usługi Sprawdź uprawnienia kierowcy okazało się, że twoje dane różnią się od tych, które są w systemie? A może stwierdzono rozbieżność w twoich danych podczas kontroli ruchu drogowego? Zgłoś rozbieżność w danych dotyczących prawa jazdy, pozwolenia na kierowanie tramwajem, tymczasowego elektronicznego prawa jazdy lub liczby punktów karnych przez Internet. Sprawdź, jak to zrobić.

Zgłoś rozbieżność w danych prawa jazdy

Zgłoś rozbieżność w danych tymczasowego elektronicznego prawa jazdy

Zgłoś rozbieżność w danych pozwolenia
na kierowanie tramwajem

Zgłoś rozbieżność w punktach karnych

Informacje:

  • Tylko osoba, której dotyczy rozbieżność w danych.

    • Jeśli podczas sprawdzania danych w aplikacji mObywatel, w usłudze mPrawoJazdy lub usłudze Sprawdź uprawnienia kierowcy okazało się, że:
      • dokument ma status zatrzymany zamiast wydany lub/i;
      • wpisane dane są nieprawidłowe, np. błędnie wpisane uprawnienia do kierowania pojazdem czy dane dokumentu.
    • Jeśli podczas sprawdzania danych w aplikacji mObywatel, w usłudze tymczasowe elektroniczne prawo jazdy (tePJ) okazało się, że:
      • dokument ma błędny status: unieważniony;
      • wpisane dane są nieprawidłowe, np. błędnie wpisane uprawnienia do kierowania pojazdem, niewłaściwa data uzyskania uprawnień czy dane dokumentu;
      • brak możliwości pobrania tymczasowego elektronicznego prawa jazdy;
    • Jeśli podczas sprawdzania danych w aplikacji mObywatel, w usłudze mPrawoJazdy lub Sprawdź swoje punkty karne okazało się, że liczba twoich punktów karnych jest inna od oczekiwanej.
    • prawo jazdy lub pozwolenie na kierowanie tramwajem,
    • dane potrzebne do wypełnienia wniosku:
      • imię,
      • nazwisko,
      • PESEL,
      • adres e-mail, na który chcesz otrzymać potwierdzenie złożenia zgłoszenia,
    • jeśli dokument ma status zatrzymany zamiast wydany:
      • kto zatrzymał twoje prawo jazdy lub pozwolenie na kierowanie tramwajem, 
      • kiedy zatrzymano twoje prawo jazdy lub pozwolenie na kierowanie tramwajem,
      • kto zwrócił twoje prawo jazdy lub pozwolenie na kierowanie tramwajem,
      • kiedy odzyskałeś(-aś) prawo jazdy lub pozwolenie na kierowanie tramwajem,
    • jeśli dane są nieprawidłowe, np. błędnie wpisane uprawnienia do kierowania pojazdem lub dane dokumentu:
      • opis, czego dotyczy rozbieżność. Podaj w nim wszystkie informacje na temat błędnych danych. Dokładny opis rozbieżności przyspieszy załatwienie twojej sprawy,
    • jeśli występuje rozbieżność w punktach karnych:
      • liczba punktów karnych, która wyświetla się w systemie,
      • data, kiedy ostatnio sprawdzałeś(-aś) liczbę swoich punktów karnych,
      • opis rozbieżności – o ile liczba punków karnych, która jest w systemie, różni się od oczekiwanej,
      • dane do logowania profilem zaufanym – jeśli chcesz sprawdzić liczbę punktów karnych
        w systemie,
    • jeśli rozbieżność została stwierdzona podczas kontroli ruchu drogowego:
      • kto przeprowadzał kontrolę ruchu drogowego,
      • data kontroli ruchu drogowego.
    • jeśli nie możesz pobrać swojego tymczasowego elektronicznego prawa jazdy (tePJ):
      • datę egzaminu na prawo jazdy,
      • kategorię, na którą zdawałeś (-aś) egzamin,
      • numer Twojego PKK (Profil kandydata na kierowcę).
    1. Kliknij odpowiedni przycisk u góry strony.
    2. Wypełnij zgłoszenie. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co musisz przygotować.
    3. Przeczytaj i zaakceptuj klauzulę przetwarzania danych osobowych. 
    4. Wyślij zgłoszenie. W ciągu 24 godzin otrzymasz e-mail z potwierdzeniem i numerem zgłoszenia.
    5. Poczekaj na odpowiedź. Szczegóły znajdziesz w sekcji Ile będziesz czekać.
  • Usługa jest bezpłatna.

  • Do 30 dni.
    Jeśli sprawa jest szczególnie skomplikowana – do 60 dni.

    Jeśli sprawa dotyczy tymczasowego elektronicznego prawa jazdy odpowiedzi postaramy się udzielić w przeciągu 7 dni.

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz.U. 2023 poz. 1047 z późn. zm.) – art. 100a ust. 4

Ostatnia aktualizacja: 07.08.2023 00:00

Instytucja odpowiedzialna za usługę: Ministerstwo Cyfryzacji

{"register":{"columns":[]}}