W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Zgłoś utratę lub uszkodzenie tablicy rejestracyjnej

Twoja tablica rejestracyjna została skradziona, zgubiona lub uległa zniszczeniu? Złóż wniosek o wydanie nowej tablicy rejestracyjnej.

Odpowiedz na kilka prostych pytań.

Otrzymasz odpowiednie informacje.

Czy twoja tablica rejestracyjna:

 Złóż wniosek o wydanie nowej tablicy rejestracyjnej. Sprawdź, jak to zrobić.

Informacje:

    • W przypadku kradzieży tablicy rejestracyjnej organ rejestrujący wyda ci:
      • nowy dowód rejestracyjny pojazdu,
      • zalegalizowaną tablicę rejestracyjną z nowym lub z dotychczasowym numerem rejestracyjnym,
      • nalepkę kontrolną.
    • Jeśli w czasie, w którym czekasz na wydanie tablicy rejestracyjnej, chcesz poruszać się pojazdem – możesz złożyć wniosek o wydanie:
      • pozwolenia czasowego oraz
      • zalegalizowanej tymczasowej tablicy rejestracyjnej.
  • Każdy, komu skradziono tablicę rejestracyjną.

    • dane potrzebne do wypełnienia wniosku, takie jak:
      • imię i nazwisko, 
      • PESEL,
      • data urodzenia,
      • adres zamieszkania,
      • marka pojazdu, 
      • numer rejestracyjny,
      • dane dokumentu tożsamości,
    • dowód rejestracyjny (oryginał),
    • zaświadczenie wydane przez policję, które potwierdza zgłoszenie kradzieży,
    • dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty,
    • karta pojazdu – jeżeli była wydana.
    1. Wypełnij wniosek. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co musisz przygotować
    2. Złóż dokumenty w urzędzie. Szczegóły znajdziesz w sekcji Gdzie składasz
    3. Poczekaj na odpowiedź z urzędu. 
    4. Odbierz dokumenty i tablicę rejestracyjną. Musisz to zrobić osobiście.
  • Do urzędu miasta lub starostwa powiatowego właściwego dla twojego miejsca zamieszkania.

    • Za wydanie:
      • jednej tablicy samochodowej lub motocyklowej (w przypadku, gdy jest to tablica unijna): 53 zł,
      • dwóch tablic samochodowych (w przypadku, gdy są to tablice z flagą Polski): 93 zł.
    • Opłata za wydanie tablic z nowym numerem rejestracyjnym oraz pozwoleniem czasowym: 185,50 zł
    • Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: 
      • małżonkowi, 
      • wstępnemu, 
      • zstępnemu lub rodzeństwu albo 
      • gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
    • Opłatę wpłać na konto właściwego urzędu:
      • przelewem, 
      • przekazem pocztowym lub 
      • bezpośrednio w kasie.
    • Opłatę wnieś najpóźniej w dniu składania wniosku.
  • Do 30 dni. W szczególnych przypadkach czas oczekiwania może się wydłużyć do 44 dni.

  • Jeśli twój wniosek będzie niekompletny, urząd wezwie cię do jego uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.

    • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2021, poz. 450 t. j. z późn. zm.);
    • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 11 grudnia 2017r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 2355);
    • Instrukcja w sprawie rejestracji pojazdu stanowiąca załącznik nr 1 do rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 1088);
    • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 9 maja 2016 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i tablic (tablicy) rejestracyjnych pojazdów (Dz. U. 2016 r. poz. 689);
    • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 25 maja 2015 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (Dz.U.2015 r. poz.681);

    • W przypadku kradzieży tablicy rejestracyjnej organ rejestrujący wyda ci:
      • nowy dowód rejestracyjny,
      • zalegalizowaną tablicę rejestracyjną z nowym lub z dotychczasowym numerem rejestracyjnym,
      • nalepkę kontrolną.
    • Jeśli w czasie, w którym czekasz na wydanie tablicy rejestracyjnej, chcesz poruszać się pojazdem – możesz złożyć wniosek o wydanie:
      • pozwolenia czasowego oraz
      • zalegalizowanej tymczasowej tablicy rejestracyjnej.
  • Każdy, komu skradziono tablicę rejestracyjną.

    • dane potrzebne do wypełnienia wniosku, takie jak:
      • imię i nazwisko, 
      • PESEL,
      • data urodzenia,
      • adres zamieszkania,
      • marka pojazdu, 
      • numer rejestracyjny,
      • dane dokumentu tożsamości,
    • dowód rejestracyjny (oryginał),
    • zaświadczenie wydane przez policję, które potwierdza zgłoszenie kradzieży,
    • dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty,
    • karta pojazdu – jeżeli była wydana.
    1. Wypełnij wniosek. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co musisz przygotować.
    2. Wyślij dokumenty do urzędu. Oryginały dokumentów, które dołączasz do wniosku, po dokonaniu czynności urzędowych, zostaną odesłane na wskazany przez ciebie adres. Szczegóły znajdziesz w sekcji Gdzie składasz.
    3. Poczekaj na odpowiedź z urzędu. 
    4. Odbierz dokumenty i tablicę rejestracyjną. Musisz to zrobić osobiście.
  • Na adres urzędu miasta lub starostwa powiatowego właściwego dla twojego miejsca zamieszkania – najlepiej listem poleconym.

    • Za wydanie:
      • jednej tablicy samochodowej lub motocyklowej (w przypadku, gdy jest to tablica unijna): 53 zł,
      • dwóch tablic samochodowych (w przypadku, gdy są to tablice z flagą Polski): 93 zł.
    • Opłata za wydanie tablic z nowym numerem rejestracyjnym oraz pozwoleniem czasowym: 185,50 zł.
    • Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: 
      • małżonkowi, 
      • wstępnemu, 
      • zstępnemu lub rodzeństwu albo 
      • gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
    • Opłatę wpłać na konto właściwego urzędu:
      • przelewem, 
      • przekazem pocztowym lub 
      • bezpośrednio w kasie.
    • Opłatę wnieś najpóźniej w dniu składania wniosku.
  • Do 30 dni. W szczególnych przypadkach czas oczekiwania może się wydłużyć do 44 dni.

  • Jeśli twój wniosek będzie niekompletny, urząd wezwie cię do jego uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.  

    • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2021, poz. 450 t. j. z późn. zm.);
    • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 2355);
    • Instrukcja w sprawie rejestracji pojazdu stanowiąca załącznik nr 1 do rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 1088);
    • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 9 maja 2016 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i tablic (tablicy) rejestracyjnych pojazdów (Dz. U. 2016 r. poz. 689);
    • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 25 maja 2015 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (Dz. U. 2015 r. poz.681);

Ostatnia aktualizacja: 04.03.2024 11:03

Informacje:

    • W przypadku zgubienia tablicy rejestracyjnej organ rejestrujący wyda ci:
      • nowy dowód rejestracyjny pojazdu,
      • zalegalizowaną tablicę rejestracyjną z nowym lub z dotychczasowym numerem rejestracyjnym (tzw. wtórnik).
    • Jeśli w czasie, w którym czekasz na wydanie tablicy rejestracyjnej, chcesz poruszać się pojazdem – możesz złożyć wniosek o wydanie:
      • pozwolenia czasowego oraz
      • zalegalizowanej tymczasowej tablicy rejestracyjnej.
  • Każdy, kto zgubił tablicę rejestracyjną.

    • dane potrzebne do wypełnienia wniosku, takie jak:
      • imię i nazwisko, 
      • PESEL,
      • data urodzenia,
      • adres zamieszkania,
      • marka pojazdu, 
      • numer rejestracyjny,
      • dane dokumentu tożsamości.
    • dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty,
    • karta pojazdu - jeżeli była wydana.
    • Jeśli wymieniasz tablicę na tablicę:
      • z nowym numerem rejestracyjnym:
        • dowód rejestracyjny (oryginał),
        • tablice rejestracyjne (oryginały),
      • z dotychczasowym numerem rejestracyjnym:
        • dowód rejestracyjny (oryginał),
        • oświadczenie o utracie tablic rejestracyjnych złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
    1. Wypełnij wniosek. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co musisz przygotować
    2. Złóż dokumenty w urzędzie. Szczegóły znajdziesz w sekcji Gdzie składasz
    3. Poczekaj na odpowiedź z urzędu. 
    4. Odbierz dokumenty i tablicę rejestracyjną. Musisz to zrobić osobiście.
  • Do urzędu miasta lub starostwa powiatowego właściwego dla twojego miejsca zamieszkania.

    • Za wydanie:
      • jednej tablicy samochodowej lub motocyklowej (w przypadku, gdy jest to tablica unijna): 53 zł,
      • dwóch tablic samochodowych (w przypadku, gdy są to tablice z flagą Polski): 93 zł.
    • Opłata za wydanie tablic z nowym numerem rejestracyjnym oraz pozwoleniem czasowym: 185,50 zł.
    • Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: 
      • małżonkowi, 
      • wstępnemu, 
      • zstępnemu lub rodzeństwu albo 
      • gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
    • Opłatę wpłać na konto właściwego urzędu:
      • przelewem, 
      • przekazem pocztowym lub 
      • bezpośrednio w kasie.
    • Opłatę wnieś najpóźniej w dniu składania wniosku.
  • Do 30 dni. W szczególnych przypadkach czas oczekiwania może się wydłużyć do 44 dni.

     

  • Jeśli twój wniosek będzie niekompletny, urząd wezwie cię do jego uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.

    • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2021, poz. 450 t. j. z późn. zm.);
    • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 11 grudnia 2017r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 2355);
    • Instrukcja w sprawie rejestracji pojazdu stanowiąca załącznik nr 1 do rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 1088);
    • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 9 maja 2016 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i tablic (tablicy) rejestracyjnych pojazdów (Dz. U. 2016 r. poz. 689);
    • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 25 maja 2015 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (Dz.U.2015 r. poz.681);

    • W przypadku zgubienia tablicy rejestracyjnej organ rejestrujący wyda ci:
      • nowy dowód rejestracyjny pojazdu,
      • zalegalizowaną tablicę rejestracyjną z nowym lub z dotychczasowym numerem rejestracyjnym.
    • Jeśli w czasie, w którym czekasz na wydanie tablicy rejestracyjnej, chcesz poruszać się pojazdem – możesz złożyć wniosek o wydanie:
      • pozwolenia czasowego oraz
      • zalegalizowanej tymczasowej tablicy rejestracyjnej.
  • Każdy, kto zgubił tablicę rejestracyjną.

    • dane potrzebne do wypełnienia wniosku, takie jak:
      • imię i nazwisko, 
      • PESEL,
      • data urodzenia,
      • adres zamieszkania,
      • marka pojazdu, 
      • numer rejestracyjny,
      • dane dokumentu tożsamości.
    • dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty,
    • karta pojazdu - jeżeli była wydana.
    • Jeśli wymieniasz tablicę na tablicę:
      • z nowym numerem rejestracyjnym:
        • dowód rejestracyjny (oryginał),
        • tablice rejestracyjne (oryginały),
      • z dotychczasowym numerem rejestracyjnym:
        • dowód rejestracyjny (oryginał),
        • oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań.
    1. Wypełnij wniosek. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co musisz przygotować.
    2. Wyślij dokumenty do urzędu. Oryginały dokumentów, które dołączasz do wniosku, po dokonaniu czynności urzędowych, zostaną odesłane na wskazany przez ciebie adres. Szczegóły znajdziesz w sekcji Gdzie składasz.
    3. Poczekaj na odpowiedź z urzędu. 
    4. Odbierz dokumenty i tablicę rejestracyjną. Musisz to zrobić osobiście.
  • Na adres urzędu miasta lub starostwa powiatowego właściwego dla twojego miejsca zamieszkania – najlepiej listem poleconym.

    • Za wydanie:
      • jednej tablicy samochodowej lub motocyklowej (w przypadku, gdy jest to tablica unijna): 53 zł,
      • dwóch tablic samochodowych (w przypadku, gdy są to tablice z flagą Polski): 93 zł.
    • Opłata za wydanie tablic z nowym numerem rejestracyjnym oraz pozwoleniem czasowym: 185,50 zł.
    • Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: 
      • małżonkowi, 
      • wstępnemu, 
      • zstępnemu lub rodzeństwu albo 
      • gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
    • Opłatę wpłać na konto właściwego urzędu:
      • przelewem, 
      • przekazem pocztowym lub 
      • bezpośrednio w kasie.
    • Opłatę wnieś najpóźniej w dniu składania wniosku.
  • Do 30 dni. W szczególnych przypadkach czas oczekiwania może się wydłużyć do 44 dni.

  • Jeśli twój wniosek będzie niekompletny, urząd wezwie cię do jego uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.  

    • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2021, poz. 450 t. j. z późn. zm.);
    • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 2355);
    • Instrukcja w sprawie rejestracji pojazdu stanowiąca załącznik nr 1 do rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 1088);
    • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 9 maja 2016 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i tablic (tablicy) rejestracyjnych pojazdów (Dz. U. 2016 r. poz. 689);
    • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 25 maja 2015 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (Dz. U. 2015 r. poz.681);

Ostatnia aktualizacja: 04.03.2024 11:03

Informacje:

    • W przypadku zniszczenia tablicy rejestracyjnej organ rejestrujący wyda ci: 
      • nowy dowód rejestracyjny pojazdu,
      • zalegalizowaną tablicę rejestracyjną z nowym lub z dotychczasowym numerem rejestracyjnym,
      • nalepkę kontrolną.
    • Jeśli w czasie, w którym czekasz na wydanie tablicy rejestracyjnej, chcesz poruszać się pojazdem – możesz złożyć wniosek o wydanie:
      • pozwolenia czasowego oraz
      • zalegalizowanej tymczasowej tablicy rejestracyjnej.
  • Każdy, kto ma zniszczoną tablicę rejestracyjną.

    • dane potrzebne do wypełnienia wniosku, takie jak:
      • imię i nazwisko, 
      • PESEL,
      • data urodzenia,
      • adres zamieszkania,
      • marka pojazdu, 
      • numer rejestracyjny,
      • dane dokumentu tożsamości.
    • dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty,
    • karta pojazdu - jeżeli była wydana,
    • jeśli wymieniasz tablicę na tablicę:
      • z nowym numerem rejestracyjnym:
        • dowód rejestracyjny (oryginał),
        • tablice rejestracyjne (oryginały),
      • z dotychczasowym numerem rejestracyjnym:
        • dowód rejestracyjny (oryginał),
        • oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań.
    1. Wypełnij wniosek. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co musisz przygotować
    2. Złóż dokumenty w urzędzie. Szczegóły znajdziesz w sekcji Gdzie składasz
    3. Poczekaj na odpowiedź z urzędu. 
    4. Odbierz dokumenty i tablicę rejestracyjną. Musisz to zrobić osobiście.
  • Do urzędu miasta lub starostwa powiatowego właściwego dla twojego miejsca zamieszkania.

    • Za wydanie:
      • jednej tablicy samochodowej lub motocyklowej (w przypadku, gdy jest to tablica unijna): 53 zł,
      • dwóch tablic samochodowych (w przypadku, gdy są to tablice z flagą Polski): 93 zł.
    • Opłata za wydanie tablic z nowym numerem rejestracyjnym oraz pozwoleniem czasowym: 185,50 zł.
    • Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: 
      • małżonkowi, 
      • wstępnemu, 
      • zstępnemu lub rodzeństwu albo 
      • gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
    • Opłatę wpłać na konto właściwego urzędu:
      • przelewem, 
      • przekazem pocztowym lub 
      • bezpośrednio w kasie.
    • Opłatę wnieś najpóźniej w dniu składania wniosku.
  • Do 30 dni. W szczególnych przypadkach czas oczekiwania może się wydłużyć do 44 dni.

  • Jeśli twój wniosek będzie niekompletny, urząd wezwie cię do jego uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.

    • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2021, poz. 450 t. j. z późn. zm.);
    • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 11 grudnia 2017r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 2355);
    • Instrukcja w sprawie rejestracji pojazdu stanowiąca załącznik nr 1 do rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 1088);
    • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 9 maja 2016 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i tablic (tablicy) rejestracyjnych pojazdów (Dz. U. 2016 r. poz. 689);
    • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 25 maja 2015 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (Dz.U.2015 r. poz.681);

    • W przypadku zniszczenia tablicy rejestracyjnej organ rejestrujący wyda ci:
      • nowy dowód rejestracyjny pojazdu,
      • zalegalizowaną tablicę rejestracyjną z nowym lub z dotychczasowym numerem rejestracyjnym,
      • nalepkę kontrolną.
    • Jeśli w czasie, w którym czekasz na wydanie tablicy rejestracyjnej, chcesz poruszać się pojazdem – możesz złożyć wniosek o wydanie:
      • pozwolenia czasowego oraz
      • zalegalizowanej tymczasowej tablicy rejestracyjnej.
  • Każdy, kto ma zniszczoną tablicę rejestracyjną.

    • dane potrzebne do wypełnienia wniosku, takie jak:
      • imię i nazwisko, 
      • PESEL,
      • data urodzenia,
      • adres zamieszkania,
      • marka pojazdu, 
      • numer rejestracyjny,
      • dane dokumentu tożsamości.
    • dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty,
    • karta pojazdu - jeżeli była wydana,
    • jeśli wymieniasz tablicę na tablicę:
      • z nowym numerem rejestracyjnym:
        • dowód rejestracyjny (oryginał),
        • tablice rejestracyjne (oryginały),
      • z dotychczasowym numerem rejestracyjnym:
        • dowód rejestracyjny (oryginał),
        • oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań.
    1. Wypełnij wniosek. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co musisz przygotować.
    2. Wyślij dokumenty do urzędu. Oryginały dokumentów, które dołączasz do wniosku, po dokonaniu czynności urzędowych, zostaną odesłane na wskazany przez ciebie adres. Szczegóły znajdziesz w sekcji Gdzie składasz.
    3. Poczekaj na odpowiedź z urzędu. 
    4. Odbierz dokumenty i tablicę rejestracyjną. Musisz to zrobić osobiście.
  • Na adres urzędu miasta lub starostwa powiatowego właściwego dla twojego miejsca zamieszkania – najlepiej listem poleconym.

    • Za wydanie:
      • jednej tablicy samochodowej lub motocyklowej (w przypadku, gdy jest to tablica unijna): 53 zł,
      • dwóch tablic samochodowych (w przypadku, gdy są to tablice z flagą Polski): 93 zł.
    • Opłata za wydanie tablic z nowym numerem rejestracyjnym oraz pozwoleniem czasowym: 185,50 zł.
    • Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: 
      • małżonkowi, 
      • wstępnemu, 
      • zstępnemu lub rodzeństwu albo 
      • gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
    • Opłatę wpłać na konto właściwego urzędu:
      • przelewem, 
      • przekazem pocztowym lub 
      • bezpośrednio w kasie.
    • Opłatę wnieś najpóźniej w dniu składania wniosku.
  • Do 30 dni. W szczególnych przypadkach czas oczekiwania może się wydłużyć do 44 dni.

     

  • Jeśli twój wniosek będzie niekompletny, urząd wezwie cię do jego uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.  

    • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2021, poz. 450 t. j. z późn. zm.);
    • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 2355);
    • Instrukcja w sprawie rejestracji pojazdu stanowiąca załącznik nr 1 do rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 1088);
    • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 9 maja 2016 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i tablic (tablicy) rejestracyjnych pojazdów (Dz. U. 2016 r. poz. 689);
    • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 25 maja 2015 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (Dz. U. 2015 r. poz.681);

Ostatnia aktualizacja: 04.03.2024 11:03

Twoje odpowiedzi

Zacznij od początku
{"register":{"columns":[{"header":"Kategoria","registerId":20366471,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Typ usługi","registerId":20366471,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Podmiot świadczący usługę","registerId":20366471,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}