Poszukiwanie partnerów w programie Horyzont Europa – zareklamuj siebie i zwiększ szansę na realizację międzynarodowego projektu!
09.07.2024
Horyzont Europa (HE) charakteryzuje się szerokim wachlarzem możliwości w zakresie tematów konkursowych na projekty badawcze i innowacyjne, które realizuje się najczęściej w ramach międzynarodowych konsorcjów. Zgodnie z zasadami, takie konsorcjum musi składać się z minimum trzech partnerów z trzech różnych państw UE lub krajów stowarzyszonych z programem HE. Poszukiwanie partnerów, szczególnie na początku swojej drogi z Horyzontem Europa może przysporzyć spore trudności. Aby ułatwić ten proces z pomocą przychodzi narzędzie Komisji Europejskiej – partner search.
Strona internetowa EU Funding & Tenders Portal (F&T), która skierowana jest dla wnioskodawców i realizatorów programów ramowych Unii Europejskiej, w tym dla Horyzontu Europa, posiada szereg funkcjonalności. Jedną z nich jest możliwość poszukiwania partnerów, z którymi będzie można podjąć współpracę.
W przypadku znalezienia interesującego tematu konkursowego możemy zamieścić pod nim krótką (do 500 znaków liczonych ze spacjami) ofertę (partner search announcements) w języku angielskim, wyrażającą chęć przystąpienia do konsorcjum. Ogłoszenie takie możemy opublikować w dwóch trybach:
expertise offer – kiedy przedstawiamy swoją instytucję jako potencjalnego partnera w projekcie;
expertise request – kiedy poszukujemy odpowiednich instytucji do uzupełnienia konsorcjum projektowego.
Propozycje współpracy można zamieszczać z ramienia organizacji, do czego uprawnieninia posiadają osoby pełniące funkcję LEAR (Legal Entity Appointed Representative) i administratorzy kont danej instytucji. Od 2022 roku również osoby indywidualne (zarejestrowane na portalu F&T) mają dostęp do edycji i publikacji ogłoszeń. W przypadku korzystania z tego rozwiązania warto przejrzeć i ewentualnie uzupełnić w najnowsze informacje zakładkę my person profile (która funkcjonuje na zasadzie wirtualnego CV naukowego), ponieważ dane tam zawarte (po wybraniu odpowiedniej opcji) są publiczne – widoczne dla innych użytkowników portalu, którzy przeglądają oferty partner search.
Zamieszczenie oferty współpracy wyraża nie tylko chęć udziału w projekcie, ale także pośrednio pozwala zareklamować instytucję, czy nas samych jako eksperta w danej dziedzinie, co może stwarzać wiele szans na współpracę w przyszłości!