W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

KAS będzie z wyprzedzeniem informować o planach wdrożenia kolejnych elektronicznych usług publicznych

Obsługa klienta KAS nowe usługi dla podatników, słuchawki zawieszone na laptopie
  • Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) będzie regularnie informować o planach wdrażania swoich usług. Dzięki temu klienci KAS z wyprzedzeniem dowiedzą się o zmianach i będą mogli się do nich przygotować.
  • Plan informatyzacji usług KAS będzie obejmował lata 2024-2028. Znajdą się w nim też szczegółowe informacje o planowanych zmianach w perspektywie półrocznej.

Krajowa Administracja Skarbowa sukcesywnie podnosi poziom jakości usług świadczonych dla podatników. Jednym z priorytetów KAS w tym zakresie jest wprowadzanie nowoczesnych rozwiązań informatycznych i udostępnianie kolejnych e-usług, które spełniają oczekiwania klientów.

„W stale rozbudowywanym katalogu usług cyfrowych dla podatników i płatników chcemy wykorzystywać m.in. innowacyjne rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, voiceboty czy chatboty służące klientom. Tego typu rozwiązania pozwolą nam świadczyć usługi publiczne na najwyższym poziomie w zróżnicowanych kanałach elektronicznych, zgodnie z aktualnymi preferencjami naszych klientów" - podkreśla Aneta Zachariasz pełnomocnik Szefa KAS do spraw koordynacji informatyzacji KAS.

Resort finansów będzie regularnie informować o planach wdrażania usług dla klientów KAS w perspektywie kilkuletniej, udostępniając szczegółowe informacje o planowanych zmianach w okresie najbliższych 6 miesięcy. Plany te (RoadMapa IT KAS) będą aktualizowane co kwartał. Dzięki temu klienci KAS będą na bieżąco informowani o terminach i zakresie wprowadzanych zmian.

„Będziemy również – tam gdzie to będzie możliwe – angażować interesariuszy, słuchać potrzeb podatników i płatników, poddawać badaniom użyteczności i intuicyjności rozwiązania dla naszych klientów" – dodaje Aneta Zachariasz.

KAS w perspektywie 2024-2028 planuje kontynuowanie budowy i rozwoju usług pro-klienckich. Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się w prezentacji na końcu komunikatu.

Zmiany planowane do końca 2024 roku

  • W e-Urzędzie Skarbowym rozszerzy się m. in. katalog płatności kartami płatniczymi. Pojawi się też aplikacja mobilna e-Urząd Skarbowy.
  • Administracja skarbowa udostępni jeden numer infolinii Krajowej Administracji Skarbowej do kontaktów z urzędem skarbowym.
  • Od sierpnia 2024 r. pilotażowo, w wybranych urzędach skarbowych, podatnicy będą mogli zapłacić opłatę skarbową na rzecz jednostki samorządowej z wykorzystaniem dostępnego w US kodu QR.
  • Resort finansów udostępni zaktualizowaną wersję testową aplikacji podatnika KSeF.
  • W ramach Centrum Transparentności KAS opublikuje wszystkie struktury logiczne dotyczące plików JPK i broszury do tych struktur.
  • KAS udostępni operatorom platform internetowych (którzy mają obowiązek zbierać i przesyłać do KAS informacje o dochodach uzyskiwanych za ich pośrednictwem przez internautów) kreatory plików służące do rejestracji i sprawozdawczości. Dostosuje też narzędzia do przesyłania podpisanych plików. Na podatki.gov.pl powstanie podstrona z informacjami i odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania.
  • KAS wdroży zmiany w obszarze platformy PUESC. Będą one dotyczyć m. in. e-Decyzji akcyzowych, e-Decyzji celnych i systemu e-Granica.
     

Materiały

Plan wdrożeń usług dla klientów KAS 2024-2028
Plan​_wdrożeń​_usług​_dla​_klientów​_KAS​_2024-2028.pdf 29.53MB
{"register":{"columns":[]}}