W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Tekst łatwy do czytania (ETR)

INFORMACJA O KOMENDZIE MIEJSKIEJ PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W BIELSKU-BIAŁEJ

 

To jest budynek Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej Budynek komendy przed nim cztery samochody pożarniczew Bielsku-Białej, w skrócie Komenda. Wejście do Komendy jest od ulicy Leszczyńskiej 43 przez bramę wjazdową lub po schodach przez bramkę. Jeśli potrzebujesz pomocy przy wejściu pracownik komendy pomoże Ci. Parking dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na naszym placu wewnętrznym obok wejścia głównego. W budynku jest winda dostosowana dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

 

 

Szefem Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej jest Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Bielsku-Białej
Pan Komendant Roman Marekwica. Panu komendantowi pomagająjego zastępcy i inni strażacy. Komendant dba o ochronę przeciwpożarową w Bielsku-Białej i powiecie bielskim. Komenda podzielona jest na wydziały, które zajmują się różnymi sprawami. 

 

 

 

 

Czym zajmują się strażacy? Scenka przedstawiająca dwóch strażaków przed wozem strażackim.

Strażacy pracują w dzień i w nocy.Strażacy na służbie mają dużo obowiązków. 
Gaszą pożary i ratują ludzi w wypadkach samochodowych. 
Pomagają lekarzom w czasie epidemii. 
Ratują zagrożone zwierzęta.

 


Strażacy robią jeszcze inne rzeczy. Sprawdzają czy budynki są 
bezpieczne przed pożarem i czy w razie wybuchu pożaru można 
z nich szybko uciec.Rysunek nprzedstawia osoby siedzące na krzesłach. Na środku stoi osoba, która wskazuje na tablicę.

Szkolą strażaków i strażaków ochotników oraz osoby odpowiedzialne 
za bezpieczeństwo pożarowe w zakładach pracy.

Sprawdzają sprzęt i umiejętności strażaków  
z mniejszych jednostek.

Strażacy uczą dzieci i młodzież jak bezpiecznie zachowywać się 
w różnych sytuacjach, co zrobić w razie pożaru, burzy lub powodzi.    

 

Budynek Komendy Miejskiej
Państwowej Straży Pożarnej Zdjęcie przedstawia wejście do budynku Komendy Miejskiej z prawej strony
w Bielsku-Białej.

Do budynku Komendy możesz wejść od 
ulicy Leszczyńskiej 43. 
Na wejściu przywita Ciebie 
pracownik, który pomoże załatwić 
sprawę.

 

Kontakt z pracownikami Komendy

Aby załatwić sprawę w Komendzie:

Państwowej Straży Pożarnej w Bielsku-Białej
ul. Leszczyńska 43
43-300 Bielsko-Biała

  • napisz pismo i wyślij je za pomocą platformy e-PUAP:  skrytka ESP Rysunek przedstawiający szkic listu

ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma 
Usług Administracji Publicznej. 
Do tego sposobu musisz mieć Internet 
i swoje konto w ePUAP.

 

z pracownikiem w godzinach pracy Komendy.Rysunek przedstawia strażaka w ubraniu specjalnym w kolorze piaskowym. Na głowie ma czerwony hełm
Komenda jest otwarta w dni robocze 
w godzinach od 7.30 do 15.30.

Zadzwoń najpierw pod numer +48 47 851 0104,
aby umówić wizytę.

Wszystkie informacje o Komendzie można znaleźć na stronie internetowej komendy: https://www.gov.pl/web/kmpsp-bielsko-biala
   

Grafika: "Moja wiedza na temat straży pożarnej" Bartosz Józefowicz, Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną, Biblioteka Self-Adwokata

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
26.03.2025 12:35 mł. bryg. Patrycja Pokrzywa
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Patrycja Pokrzywa
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Tekst łatwy do czytania (ETR) 2.0 16.06.2025 09:49 mł. bryg. Patrycja Pokrzywa
Tekst łatwy do czytania (ETR) 1.0 26.03.2025 12:35 mł. bryg. Patrycja Pokrzywa

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP