Tekst odczytywany maszynowo
Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Częstochowie
Czym się zajmujemy?
Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Częstochowie stanowi aparat pomocniczy Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Częstochowie. Terenem działania Komendy jest obszar miasta Częstochowa oraz powiatu częstochowskiego.
Siedzibą Komendy jest miasto Częstochowa przy ul. Sikorskiego 82/94.
Pracą Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Częstochowie kieruje Komendant Miejski, który wspomagany, jest przez zastępców oraz naczelników komórek organizacyjnych.
Zgodnie z artykułem 13 punkt 6 oraz punkt 7 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej, do zadań Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej należy:
1) kierowanie komendą powiatową (miejską) Państwowej Straży Pożarnej;
2) organizowanie jednostek ratowniczo-gaśniczych;
3) organizowanie na obszarze powiatu krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego;
4) dysponowanie oraz kierowanie siłami i środkami krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na obszarze powiatu poprzez swoje stanowisko kierowania;
5) kierowanie jednostek organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej z obszaru powiatu do akcji ratowniczych i humanitarnych poza granicę państwa, na podstawie wiążących Rzeczpospolitą Polską umów i porozumień międzynarodowych;
6) analizowanie działań ratowniczych prowadzonych na obszarze powiatu przez podmioty krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego;
7) organizowanie i prowadzenie akcji ratowniczej;
8) współdziałanie z komendantem gminnym ochrony przeciwpożarowej, jeżeli komendant taki został zatrudniony w gminie;
8a) współdziałanie z komendantem gminnym związku ochotniczych straży pożarnych;
9) rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń;
10) opracowywanie planów ratowniczych na obszarze powiatu;
11) nadzorowanie przestrzegania przepisów przeciwpożarowych;
12) wykonywanie zadań z zakresu ratownictwa;
13) wstępne ustalanie przyczyn oraz okoliczności powstania i rozprzestrzeniania się pożaru oraz miejscowego zagrożenia;
14) organizowanie szkolenia i doskonalenia pożarniczego;
15) szkolenie członków ochotniczych straży pożarnych;
16) inicjowanie przedsięwzięć w zakresie kultury fizycznej i sportu z udziałem podmiotów krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na obszarze powiatu;
17) wprowadzanie podwyższonej gotowości operacyjnej w komendzie powiatowej (miejskiej) Państwowej Straży Pożarnej w sytuacji zwiększonego prawdopodobieństwa katastrofy naturalnej lub awarii technicznej, których skutki mogą zagrozić życiu lub zdrowiu dużej liczby osób, mieniu w wielkich rozmiarach albo środowisku na znacznych obszarach, oraz w przypadku wystąpienia i utrzymywania się wzmożonego zagrożenia pożarowego.
Do zadań komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej ponadto należy:
1) współdziałanie z zarządem oddziału powiatowego związku ochotniczych straży pożarnych;
2) przeprowadzanie inspekcji gotowości operacyjnej ochotniczych straży pożarnych na obszarze powiatu, pod względem przygotowania do działań ratowniczych;
3) realizowanie zadań wynikających z innych ustaw.
Kontakt: Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących:
Aby skutecznie komunikować się z Komendą Miejską Państwowej Straży Pożarnej w Częstochowie osoby niesłyszące lub słabo słyszące mogą:
1. złożyć wniosek/wysłać pismo na adres: Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Częstochowie, ul. Sikorskiego 82/94, 42-200 Częstochowa,
2. załatwić sprawę przy pomocy osoby przybranej,
3. wysłać e-mail na adres: sekretariat@kmpsp.czest.pl,
4. wysłać pismo faxem na numer: 34 361 4993,
5. skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej na numer
telefonu: 47 8510400.
Wybierając formę komunikacji wymienioną w punkcie 1-4 należy podać następujące informacje:
- imię i nazwisko osoby uprawnionej,
- adres korespondencyjny wraz z kodem pocztowym,
- sposób komunikowania się z osobą uprawnioną – wskazanie adresu
e-mail, numeru telefonu, numeru faksu, - przedmiot rozmowy w Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Częstochowie,
- obecność osoby przybranej.
Informacje dla osób ze szczególnymi potrzebami niezbędne do wejścia i wjazdu na teren Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Częstochowie przy ul. Sikorskiego 82/94:
- budynek Komendy mieści się przy ul. Sikorskiego 82/94, gdzie znajduje się główne wejścia do siedziby Komendy. Po wejściu do holu Komendy należy zwrócić się do strażaka pełniącego służbę dyżurną w okienku po prawej stronie.
- wejście do budynku jest wyposażone w drzwi dwuskrzydłowe automatyczne.
- do biura podawczego prowadzą schody, co stanowi utrudnienie dla osób ze szczególnymi potrzebami i poruszających się na wózku inwalidzkim. Wobec tego, każda tego typu wizyta musi zostać poprzedzona wcześniejszą informacją telefoniczną lub mailową. Wejście do Komendy odbywa się wówczas w asyście wyznaczonego pracownika, który odbiera gości
i kieruje do wyznaczonego miejsca spotkania.
- Pierwsza publikacja:
- 15.01.2025 15:25 st.kpt. Marcin Caban
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Wydział Kwatermistrzowsko-Techniczny asp. Adrian Nowak
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Tekst odczytywany maszynowo | 1.0 | 15.01.2025 15:25 st.kpt. Marcin Caban |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP