Wydział kadrowo - organizacyjny
Naczelnik wydziału kpt. mgr Iwona Zelmańska
kadry.elblag@kwpsp.olsztyn.pl
Telefon: 47 7319 330
St. Technik mł. ogn. mgr Monika Cichocka
kadry.elblag@kwpsp.olsztyn.pl
Telefon: 47 7319 331
Specjalista mgr Iwona Ostasz - Sekretariat KM PSP w Elblągu
Telefon: 47 7319 300
Specjalista mgr Tomasz Żełobowski - Specjalista ds. BHP
Telefon: 47 7319 333
Dariusz Moroz - Starszy specjalista ds. obronnych
Telefon: 47 7319 332
Do zadań Wydziału Kadrowo-Organizacyjnego należy w szczególności:
(zadania kadrowe)
1) realizowanie założeń polityki kadrowo-płacowej Komendanta,
2) prowadzenie spraw osobowych pracowników oraz emerytów i rencistów komendy,
3) przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi w komendzie,
4) opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w komendzie,
5) opracowywanie propozycji zmian w wewnętrznej strukturze organizacyjnej komendy oraz analizowanie stanu przyznanych etatów w celu usprawnienia pracy komendy,
6) ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie,
7) sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno-rentowej pracowników komendy,
8) analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji pracowników komendy oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego,
9) prowadzenie spraw dotyczących praktyk i staży,
(zadania organizacyjne i archiwizacji)
10) realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy, w tym między innymi koordynacja rocznego programu działania komendy, planu rocznego i planów operatywnych,
11) organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem Komendanta,
12) opracowywanie i ewidencjonowanie aktów normatywnych Komendanta: zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji i wytycznych,
13) prowadzenie archiwum komendy i archiwum byłej Komendy Wojewódzkiej PSP w Elblągu spraw związanych z archiwizacją dokumentów, tj. przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów i brakowania dokumentów;
14) prowadzenie spraw obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie,
15) organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej,
16) przygotowanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy,
17) opracowywanie propozycji zmian struktur wewnętrznych w organizacji komendy,
18) zorganizowanie systemu kontroli wewnętrznych w komendzie i ich koordynacja,
19) realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, w tym między innymi prowadzenie ewidencji skarg i wniosków dla komendy,
20) prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu Komendanta, w tym w szczególności:
a. obsługa asystencka Komendanta i Zastępcy Komendanta
b. obsługa merytoryczna i organizacyjna Komendanta,
c. obsługa techniczno-administracyjna sekretariatu Komendanta i Zastępcy Komendanta (zadania w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy)
21) przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
22) sporządzanie i przedstawianie Komendantowi, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy,
23) prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków w pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia i środowiska,
24) przedstawianie Komendantowi wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy oraz wyników z badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,
25) ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków,
26) organizowanie, prowadzenie i nadzór nad szkoleniami pracowników w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami,
27) współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników,
28) uczestniczenie w pracach, powołanej przez Komendanta, komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w innych zakładowych komisjach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym wypadkom przy pracy,
29) realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej pracowników komendy, w tym między innymi okresowych badań profilaktycznych. (zadania obronne: prowadzenie całokształtu spraw w zakresie organizowania, koordynowania i nadzorowania nad przygotowaniami obronnymi w komendzie)
30) opracowywanie zamierzeń w zakresie przygotowań obronnych komendy,
31) koordynowanie realizacji zadań obronnych, w tym aktualizacji dokumentów planu obronnego przez poszczególne komórki organizacyjne komendy,
32) koordynowanie opracowywania sprawozdań obronnych,
33) bieżąca aktualizacja ewidencji stanów osobowych zmilitaryzowanych kompanii pożarniczych,
34) nadzór nad aktualizacją zestawów w ramach świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony oraz nad sukcesywnym analizowaniem i uzupełnianiem brakującego wyposażenia do etatu W jednostek przewidzianych do militaryzacji według tabel należności,
35) prowadzenie szkoleń z kadrą kierowniczą i dowódczą w zakresie spraw obronnych,
36) reklamowanie z urzędu od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej żołnierzy rezerwy, będących funkcjonariuszami komendy. (zadania w zakresie ochrony informacji niejawnych)
37) prowadzenie dokumentacji dotyczącej informacji niejawnych,
38) zapewnienie w komendzie wymaganej ochrony informacji niejawnych wytwarzanych, przetwarzanych, przechowywanych i przesyłanych oraz systemów i sieci teleinformatycznych użytkowanych w komendzie,
39) nadzorowanie przestrzegania przepisów w zakresie ochrony informacji niejawnych;
40) opracowywanie i nadzorowanie realizacji planów w zakresie ochrony informacji niejawnych,
41) planowanie i prowadzenie szkoleń pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych. (pomoc prawna realizacja pomocy prawnej dla urzędu Komendanta polega na realizacji obowiązków określonych ustawą z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (tekst jednolity – Dz.U.2018.1870 z późniejszymi zmianami) a w szczególności na realizacji niżej wymienionych zadań))
42) udzielanie opinii i porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa,
43) sprawowania zastępstwa prawnego Komendanta w postępowaniu sądowym, administracyjnym i przed innymi organami orzekającymi, po uprzednim uzyskaniu odpowiedniego pełnomocnictwa od Komendanta,
44) opiniowanie i udział w opracowywaniu umów zawieranych przez Komendanta.
- Pierwsza publikacja:
- 26.11.2020 01:15 mł. asp. Dawid Rogożyński
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- mł. asp. Dawid Rogożyński
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Wydział kadrowo - organizacyjny | 11.0 | 24.06.2024 22:54 Dawid Rogożyński |
Wydział kadrowo - organizacyjny | 10.0 | 04.05.2023 17:03 Dawid Rogożyński |
Wydział kadrowo - organizacyjny | 9.0 | 23.11.2022 16:48 mł. asp. Dawid Rogożyński |
Wydział kadrowo - organizacyjny | 8.0 | 14.11.2022 11:59 mł. asp. Dawid Rogożyński |
Wydział kadrowo - organizacyjny | 7.0 | 11.03.2022 15:52 mł. asp. Dawid Rogożyński |
Wydział kadrowo - organizacyjny | 6.0 | 09.02.2022 14:58 mł. asp. Dawid Rogożyński |
Wydział kadrowo - organizacyjny | 5.0 | 09.02.2022 14:31 mł. asp. Dawid Rogożyński |
Wydział kadrowo - organizacyjny | 4.0 | 24.11.2021 18:16 mł. asp. Dawid Rogożyński |
Wydział kadrowo - organizacyjny | 3.0 | 09.08.2021 12:21 mł. asp. Dawid Rogożyński |
Wydział kadrowo - organizacyjny | 2.0 | 04.05.2021 12:32 mł. asp. Dawid Rogożyński |
Wydział kadrowo - organizacyjny | 1.0 | 26.11.2020 01:15 mł. asp. Dawid Rogożyński |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP