W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informacja dla osób ze szczególnymi potrzebami

30.01.2024

Informacje dla osób niesłyszacych lub słabosłyszących

Aby skutecznie komunikować się z Komendą Miejską Państwowej Straży Pożarnej osoby niesłyszące lub słabo słyszące mogą:

1. złożyć WNIOSEK o umówienie spotkania i zapewnienie usługi tłumacza, ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się: PJM (polski język migowy), SJM (system językowo-migowy) i SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych). Kolejne kroki złożenia WNIOSKU:

  • Wypełnić  WNIOSEK lub pobrać WNIOSEK w postaci dokumentu „DOC”. 
  • Po wypełnieniu wersji „DOC” odesłać wybierając jedną z poniższych metod:
    • e-mail na adres sekretariat@kmpsp.gda.pl
    • WYSŁAĆ CO NAJMNIEJ NA 2-5 DNI ROBOCZYCH PRZED PLANOWANYM SPOTKANIEM.
    • listownie na adres:
      Komenda Miejska PSP w Gdańsku, ul. Beniowskiego 7, 80-382 Gdańsk
      z dopiskiem na kopercie „WNIOSEK – usługa tłumacza”
      (termin spotkania – 7 dni liczone od dnia otrzymania listu)

2. załatwić sprawę przy pomocy osoby przybranej,
3. wysłać pismo  na adres: Komenda Miejska PSP, ul. Beniowskiego 7, 80-382 Gdańsk,
4. wysłać e-mail na adres: sekretariat@kmpsp.gda.pl
5. skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: 58 769 05 01,

Wybierając formę komunikacji wymienioną w punkcie 2-6 należy podać następujące informacje:

  • imię i nazwisko osoby uprawnionej,
  • adres korespondencyjny wraz z kodem pocztowym,
  • sposób komunikowania się z osobą uprawnioną – wskazanie adresu e-mail lub numeru telefonu.
  • przedmiot rozmowy w Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Gdańsku,
  • obecność osoby przybranej / potrzeba zapewnienie usługi tłumacza, ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się PJM, SJM, SKOGN.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Radosław Gburzyński, adres poczty elektronicznej rgburzynski@kmpsp.gda.pl.  Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 58 769 05 01. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Gdańsku, ul. Maurycego Beniowskiego 7, 80-382 Gdańsk

Do budynku prowadzi jedno wejści od ul. Beniowskiego. Wejście jest na poziomie gruntu. Przy drzwiach wejściowych znajduje się domofon.

Dalsze przejście zabezpieczone jest drzwiami z kontrolą dostępu.

Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz na parterze.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących

W sekretariacie i w każdym innym miejscu można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online. Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu. Usługa jest bezpłatna dla osób głuchych.

Więcej informacji o dostępności cyfrowej można znaleźć na stronie Ministerstwa Cyfryzacji poświęconej temu tematowi.

Materiały

Tekst Łatwy do czytania ETR
Tekst​_łatwy​_do​_czytania​_-​_ETR.pdf 0.38MB
KM PSP Gdańsk tekst odczytywany maszynowo
KM​_PSP​_-​_tekst​_odzczytywany​_maszynowo.docx 0.02MB
Wniosek o zapewnienia tłumacza języka migowego lub innego
Wniosek​_o​_zapewnienie​_tłumacza.docx 0.02MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
14.06.2021 15:09 Radosław Gburzynski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
KM PSP Gdańsk
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Informacja dla osób ze szczególnymi potrzebami 9.0 30.01.2024 08:46 Jacek Jakóbczyk
Deklaracja dostępności 8.0 12.09.2023 12:36 Jacek Jakóbczyk
Deklaracja dostępności 7.0 31.03.2023 12:51 Jacek Jakóbczyk
Deklaracja dostępności 6.0 03.03.2022 11:42 Radosław Gburzynski
Deklaracja dostępności 5.0 03.03.2022 10:42 Radosław Gburzynski
Deklaracja dostępności 4.0 04.10.2021 08:18 Radosław Gburzynski
Deklaracja dostępności 3.0 01.10.2021 13:27 Radosław Gburzynski
Deklaracja dostępności 2.0 15.06.2021 09:04 Radosław Gburzynski
Deklaracja dostępności 1.0 14.06.2021 15:09 Radosław Gburzynski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}