Podpisanie porozumień w sprawie montażu urządzeń systemu ostrzegania i alarmowania w Gminie Kępice
29.01.2025
29 stycznia 2025 roku w siedzibie Urzędu Miejskiego w Kępicach Komendant Miejski PSP w Słupsku
mł. bryg. Krzysztof Trocki w imieniu Pomorskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP st. bryg. Jacka Niewęgłowskiego podpisał porozumienie dotyczące współpracy w zakresie montażu, wykorzystywania oraz utrzymywania sprzętu wchodzącego w skład systemu ostrzegania i alarmowania jak również infrastruktury związanej z tym systemem.
Porozumienia zostały zawarte pomiędzy Gminą Kępice reprezentowaną Wiceburmistrza Kępic Macieja Chaberskiego, a jednostkami:
Ochotniczej Straży Pożarnej w Kępicach reprezentowaną przez Prezesa OSP dh Sławomira Ziemianowicza.
Ochotniczej Straży Pożarnej w Korzybiu reprezentowaną przez Prezesa OSP dh Jacka Miszczyka.
Ochotniczej Straży Pożarnej w Korzybiu reprezentowaną przez Prezesa OSP dh Krzysztofa Rosiaka.
Celem porozumień jest poprawa bezpieczeństwa mieszkańców gminy poprzez wdrożenie nowoczesnych systemów, które umożliwią szybkie i efektywne ostrzeganie przed zagrożeniami. Montaż systemów alarmowych, takich jak syreny i inne urządzenia do szybkiego przekazywania informacji, ma na celu zminimalizowanie ryzyka i zapewnienie mieszkańcom poczucia bezpieczeństwa w obliczu różnorodnych zagrożeń – zarówno naturalnych, jak i związanych z działalnością człowieka.
Podpisanie porozumień to ważny krok w budowaniu silniejszego i bardziej zintegrowanego systemu bezpieczeństwa na terenie powiatu słupskiego.