W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wydział Planowania Operacyjnego

Struktura zatrudnienia w Wydziale Planowania Operacyjnego oraz Stanowika Kierowania Komendatna Miesjkiego

mł.kpt.Piotr Basarab

Naczelnik

kpt. Piotr Basarab
tel: 47 743 07 26

lub

59 842 40 01 w. 226

 

 

Skład osobowy Wydziału:

 

 

Stanowisko Kierowania
SKKM – zmiana I: SKKM – zmiana II: SKKM – zmiana II:

asp. Rajmund Dargas

st.sekc. Łukasz Cymek

st.ogn. Grzegorz Załupka
mł.asp. Szymon Ziemski

mł.asp. Dawid Michałowski

Zadania Wydziału Planowania Operacyjnego.


1.       W zakresie spraw operacyjnych:

1)        analizowanie stanu operacyjnego zabezpieczenia na obszarze Miasta i Powiatu oraz przygotowanie komendy miejskiej do organizacji działań ratowniczych, w tym w czasie nadzwyczajnych zagrożeń, katastrof lub klęsk żywiołowych, a także nadzór nad prawidłowością prowadzenia akcji ratowniczo – gaśniczych;
2)        opracowywanie planów ratowniczych i ich bieżąca aktualizacja;
3)        przyjmowanie zgłoszeń o wystąpieniu zdarzeń niebezpiecznych i dysponowanie niezbędnych sił i środków do ich likwidacji, ewentualnie przekierowywanie zgłoszeń do właściwych służb;
4)        koordynacja działań ratowniczych lub kierowanie siłami i środkami zaangażowanymi w działania ratownicze na obszarze Miasta i Powiatu;
5)        przygotowywanie dokumentacji w sprawach dotyczących tworzenia, przekształcania lub likwidacji jednostek ochrony przeciwpożarowej i Jednostek Ratowniczo-Gaśniczych;
6)        analizowanie stanu wyposażenia Jednostek Ratowniczo-Gaśniczych i innych jednostek Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego oraz przedstawianie wniosków w tym zakresie;
7)        zapewnienie funkcjonowania stanowiska kierowania, ustalanie potrzeb w zakresie jego wyposażenia w sprzęt i urządzenia umożliwiające dysponowanie oraz kierowanie siłami
i środkami Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego na obszarze działania oraz umożliwiające współpracę z Stanowiskiem Kierowania Komendanta Wojewódzkiego;
8)        sporządzanie analiz i wniosków z działań ratowniczych prowadzonych przez jednostki Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego, prowadzenie ewidencji zaistniałych zdarzeń oraz wydawanie niezbędnych zaświadczeń;
9)        planowanie systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia i współdziałania a także systemów alarmowania na obszarze działania komendy miejskiej oraz obsługa urządzeń monitoringu pożarowego i alarmowania – w uzgodnieniu i współpracy z osobą realizującą zadania z zakresu informatyki i łączności;
10)    przygotowywanie projektów umów zawieranych z jednostkami ochrony przeciwpożarowej, innymi służbami, inspekcjami, strażami, instytucjami oraz podmiotami, które dobrowolnie zgodziły się współpracować w akcjach ratowniczych;
11)    nadzorowanie gotowości operacyjnej Jednostek Ratowniczo-Gaśniczych oraz innych podmiotów Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego, analizowanie gotowości operacyjno – technicznej na podstawie raportów dobowych oraz prowadzonych kontroli, a także przedstawienie wniosków w tym zakresie;
12)    przeprowadzanie inspekcji gotowości operacyjnej Jednostek Ratowniczo-Gaśniczych oraz OSP na obszarze Miasta i Powiatu pod względem przygotowania do działań ratowniczych;
13)    przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych, współdziałanie w zakresie operacyjnego zabezpieczenia powiatów sąsiednich;
14)    koordynowanie prac w zakresie funkcjonowania Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego;
15)    prowadzenie ewidencji jednostek wchodzących w skład Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego na obszarze działania;
16)    nadzór nad organizacją oraz uzgadnianie sposobów połączenia systemu monitoringu pożarowego z komendą miejską;
17)    bieżące informowanie „rzecznika prasowego” komendanta miejskiego o szczególnych zdarzeniach, odnotowanych w Mieście i Powiecie i postępie akcji ratowniczo – gaśniczych;
18)    realizacja zadań związanych z szeroko rozumianym bezpieczeństwem mieszkańców Miasta i Powiatu, w ramach powołanego wspólnie dla obu powiatów (grodzkiego i ziemskiego) Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego;
19)    tworzenie oraz inspirowanie właściwych działań w zakresie bezpieczeństwa pożarowego i ludności na posiedzeniach Komisji Bezpieczeństwa przy Prezydencie Miasta Słupska i Staroście Słupskim;
20)    prowadzenie ewidencji czasu służby dla funkcjonariuszy pełniących służbę w wydziale ;
21)    kontrolowanie stanu realizacji doskonalenia zawodowego w Jednostkach Ratowniczo-Gaśniczych, w ramach prowadzonych inspekcji gotowości operacyjnej;
22)    współudział w organizowaniu zawodów sportowo-pożarniczych ochotniczych straży pożarnych na szczeblu gminnym;
23)    przygotowywanie z ramienia komendy miejskiej zawodów sportowo – pożarniczych szczebla powiatowego;
24)    nadzór oraz analizowanie i udział w wdrażaniu komputerowych systemów wspomagania dysponowania i koordynowania działaniami ratowniczymi, a także innych systemów przewidzianych do bieżącej analizy gotowości operacyjnej podmiotów Krajowego Systemu Ratowniczo – Gaśniczego oraz wykorzystywanych w działalności komendy miejskiej;
25)    planowanie i udział we wdrażaniu w jednostkach Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego nowoczesnych technik informatycznych i łączności, we współpracy z osobą realizującą zadania z zakresu informatyki i łączności;
26)    prowadzenie wiodącej roli w zakresie obsługi udziału komendanta miejskiego w pracach Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego, Powiatowego Zespołu Reagowania Kryzysowego – wspólnych dla Miasta i Powiatu oraz w pracach Komisji Bezpieczeństwa przy Prezydencie Miasta i Staroście Powiatu.

2.       W zakresie spraw szkoleniowych:

1)    planowanie i organizowanie ćwiczeń praktycznych i aplikacyjnych dla jednostek Krajowego Systemu Ratowniczo – Gaśniczego oraz podmiotów współdziałających z systemem;
2)    organizowanie szkoleń podstawowych i specjalistycznych w zakresie ratownictwa, przewidzianych dla członków ochotniczych straży pożarnych z terenu Miasta i Powiatu;
3)    inicjowanie przedsięwzięć w zakresie kultury fizycznej i sportu z udziałem podmiotów KSR-G na obszarze Miasta i Powiatu;
4)    nadzór nad realizacją zajęć wychowania fizycznego, zgodnie ze stosownymi przepisami, prowadzenie okresowej oceny sprawności fizycznej strażaków;
5)    ewidencjonowanie i prowadzenie stosownej korespondencji w zakresie funkcjonujących form rywalizacji sportowej strażaków PSP i wychowania fizycznego.
Zadania z zakresu BHP, spraw obronnych oraz ochrony informacji niejawnych wykonywane są w ramach Wydziału Operacyjno – Szkoleniowego a osoba, która je realizuje, podlega w tym zakresie bezpośrednio komendantowi miejskiemu.

3.       W zakresie BHP:

1)        przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;
2)        sporządzanie i przedstawianie komendantowi miejskiemu, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy;
3)        prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;
4)        przedstawianie komendantowi miejskiemu wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy oraz wyników z badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;
5)        bieżące informowanie komendanta miejskiego o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń;
6)        ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy i sporządzanie odpowiedniej dokumentacji oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków;
7)        współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności
w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowozatrudnionych pracowników;
8)        współpraca z Państwowym Inspektorem Sanitarnym MSWiA oraz innymi organami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
9)        inicjowanie i rozwijanie na terenie komendy miejskiej różnych form popularyzacji problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii;
10)    uczestniczenie w pracach zakładowych komisjach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy.

4.       W zakresie spraw obronnych i ochrony informacji niejawnych należy realizować zadania dla tzw. „pionu ochrony”, określonych w ustawie z dnia 22 stycznia 1999 roku o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2005 r., Nr 196, poz. 1631, z późn. zm.):

W zakresie spraw obronnych:
1)        prowadzenie spraw w zakresie organizowania, koordynowania i nadzorowania nad przygotowaniami obronnymi w komendzie miejskiej;
2)        koordynowanie realizacji zadań obronnych.
W zakresie ochrony informacji niejawnej:
1)        prowadzenie kancelarii materiałów zastrzeżonych;
2)       zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych, w których są wytwarzane, przetwarzane, przechowywane i przesyłane informacje niejawne;
3)        kontrolowanie stanu ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji;
4)        okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów;
5)        opracowywanie planów ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej i nadzorowanie jego realizacji;
6)        realizacja zadań „lokalnego inspektora bezpieczeństwa teleinformatycznego”.
W ramach Wydziału Operacyjno- Szkoleniowego realizowane są zadania z zakresu informatyki i łączności.

5.    W zakresie informatyki:

1)  analizowanie i planowanie potrzeb sprzętowych oraz wdrażanie i nadzorowanie sieci informatycznej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy miejskiej;
2)  zapewnienie niezawodnego działania sieci informatycznej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy miejskiej;
3) nadzór oraz analizowanie i wdrażanie komputerowych systemów wspomagania dysponowania i koordynowania działaniami ratowniczymi, a także innych systemów przewidzianych do bieżącej analizy gotowości operacyjnej podmiotów KSR-G oraz wykorzystywanych w działalności komendy miejskiej;
4)  współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami w zakresie rozwoju technik informatycznych;
5)  wdrażanie w jednostkach Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego nowoczesnych technik informatycznych, we współpracy i uzgodnieniu z wydziałem;
6)  sporządzanie informacji i analiz z zakresu informatyki;
7)  wdrażanie zunifikowanych systemów teleinformatycznych;
8)  systematyczne archiwizowanie danych elektronicznych przechowywanych w urządzeniach otoczenia sieciowego sieci informatycznej komendy miejskiej;
9)  realizacja zadań administratora sieci i środowisk programowych;
10)  administrowanie i nadzór nad elektronicznym przetwarzaniem informacji niejawnych;
11)  realizacja zadań „lokalnego administratora systemu teleinformatycznego”;
12)  utrzymanie w sprawności istniejących w komendzie miejskiej systemów teleinformatycznych;
13)  nadzór nad stroną internetową komendy miejskiej, kontami pocztowymi i pocztą elektroniczną.

6    W zakresie łączności:

1)        planowanie systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia i współdziałania a także systemów alarmowania na obszarze działania komendy miejskiej oraz obsługa urządzeń monitoringu pożarowego i alarmowania;
2)        nadzór oraz analizowanie potrzeb technicznych i sprzętowych oraz wdrażanie systemów łączności dla potrzeb komendy miejskiej, a także do bieżącej analizy gotowości operacyjnej podmiotów Krajowego Systemu Ratowniczo – Gaśniczego oraz ich alarmowania i dysponowania w obszary chronione – w uzgodnieniu z wydziałem;
3)        zapewnienie niezawodnego działania instalacji telefonicznej i łączności bezprzewodowej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy miejskiej;
4)        współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami w zakresie rozwoju technik łączności na potrzeby rozwoju ratownictwa i innych zadań z zakresu ochrony ludności;
5)        analizowanie stanu zabezpieczenia w środki łączności jednostek organizacyjnych straży pożarnych na obszarze działania komendy miejskiej;
6)        koordynowanie prac z zakresu organizacji, funkcjonowania i nadzoru łączności jednostek Krajowego Systemu Ratowniczo – Gaśniczego na obszarze działania komendy miejskiej;
7)        wdrażanie w jednostkach Krajowego systemu Ratowniczo – Gaśniczego na obszarze działania komendy miejskiej nowoczesnych technik łączności, we współpracy i uzgodnieniu
z wydziałem;
8)        sporządzanie informacji i analiz z zakresu organizacji łączności.

 

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
17.09.2020 14:30 Szymon Ziemski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
mł.ogn.Szymon Ziemski
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wydział Planowania Operacyjnego 21.0 04.10.2024 08:36 Szymon Ziemski
Wydział Planowania Operacyjnego 20.0 01.09.2024 20:04 Szymon Ziemski
Wydział Planowania Operacyjnego 19.0 02.08.2024 15:15 Szymon Ziemski
Wydział Planowania Operacyjnego 18.0 13.05.2024 08:11 Szymon Ziemski
Wydział Operacyjno – Szkoleniowy Stanowisko Kierowania Komendanta Miejskiego 17.0 13.05.2024 08:06 Szymon Ziemski
Wydział Operacyjno – Szkoleniowy Stanowisko Kierowania Komendanta Miejskiego 16.0 13.05.2024 08:05 Szymon Ziemski
Wydział Operacyjno – Szkoleniowy Stanowisko Kierowania Komendanta Miejskiego 15.0 27.02.2024 10:25 Bartłomiej Kul
Wydział Operacyjno – Szkoleniowy Stanowisko Kierowania Komendanta Miejskiego 14.0 27.02.2024 10:23 Bartłomiej Kul
Wydział Operacyjno – Szkoleniowy Stanowisko Kierowania Komendanta Miejskiego 13.0 16.02.2024 17:55 Szymon Ziemski
Wydział Operacyjno – Szkoleniowy Stanowisko Kierowania Komendanta Miejskiego 12.0 08.01.2024 14:04 Szymon Ziemski
Wydział Operacyjno – Szkoleniowy Stanowisko Kierowania Komendanta Miejskiego 11.0 08.01.2024 12:12 Szymon Ziemski
Wydział Operacyjno – Szkoleniowy Stanowisko Kierowania Komendanta Miejskiego 10.0 08.01.2024 12:12 Szymon Ziemski
Wydział Operacyjno – Szkoleniowy Stanowisko Kierowania Komendanta Miejskiego 9.0 19.02.2023 19:42 Szymon Ziemski
Wydział Operacyjno – Szkoleniowy Stanowisko Kierowania Komendanta Miejskiego 8.0 19.02.2023 19:39 Szymon Ziemski
Wydział Operacyjno – Szkoleniowy Stanowisko Kierowania Komendanta Miejskiego 7.0 05.07.2022 18:14 Szymon Ziemski
Wydział Operacyjno – Szkoleniowy Stanowisko Kierowania Komendanta Miejskiego 6.0 29.06.2022 18:15 Szymon Ziemski
Wydział Operacyjno – Szkoleniowy Stanowisko Kierowania Komendanta Miejskiego 5.0 01.07.2021 11:12 Szymon Ziemski
Wydział Operacyjno – Szkoleniowy Stanowisko Kierowania Komendanta Miejskiego 4.0 08.06.2021 22:08 Szymon Ziemski
Wydział Operacyjno – Szkoleniowy Stanowisko Kierowania Komendanta Miejskiego 3.0 26.05.2021 22:05 Szymon Ziemski
Wydział Operacyjno – Szkoleniowy Stanowisko Kierowania Komendanta Miejskiego 2.0 14.05.2021 14:54 Szymon Ziemski
Wydział Operacyjno – Szkoleniowy Stanowisko Kierowania Komendanta Miejskiego 1.0 17.09.2020 14:30 Szymon Ziemski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}