W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

I klasa: Kod do przyszłości – 11


Na zdjęciu widzimy chłopca w słuchawkach. W lewym dolnym rogu jest podana numeracja scenariusza (11/15).

Dzielny bramkarz - lekcja 11

Autor: Anna Kijo

Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska

Potrzebny czas: 90 minut
Wiek: 7 lat

Czego się nauczycie

Dzieci podczas zajęć zbudują bramkę i bramkarza, wyposażą swojego robota w czujnik odległości i silnik, nauczą się zapisywać swój program do pliku oraz otwierać istniejący projekt, doskonalą umiejętność konstruowania licznika programowego (par. losowania), zagrają mecz, nauczą się celnie strzelać do bramki, w której broni robot, stosują pętlę programową, porównują kody zapisane w aplikacjach: Scratch i LEGO. Doskonalą umiejętność pracy w zespołach, drużynach.

Cele ogólne

  • rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia,
  • kształcenie zdolności manualnych,
  • kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
  • poznanie zagadnień związanych z bezpieczną pracą z komputerem, zdobywanie umiejętności pracy w grupie.
 

Potrzebne materiały

  • zestaw klocków LEGO WeDo,
  • oprogramowanie LEGO WeDo,
  • komputer dla nauczyciela,
  • komputery dla uczniów,

Uwagi metodyczne

Dzieci uwielbiają zawody, chcą sprawdzać swoją wiedzę i umiejętności z innymi. Oczywiście lubią wygrywać, ale dzięki rywalizacji, uczą się także „smaku” porażki. Budowanie robotów, które następnie można wykorzystać do wspólnej zabawy, to doskonały pomysł na uczenie dzieci zasad gry „fair play”.

Materiały

Lekcja 11 - Dzielny bramkarz
Kod​_do​_przyszlosci​_11.pdf 1.85MB
{"register":{"columns":[]}}