I klasa: Kod do przyszłości – 13
Łódź podwodna - lekcja 13
Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska
Czego się nauczycie
Dzieci podczas zajęć zbudują łódź podwodną i wyposażą swojego robota w silnik i czujnik ruchu, nauczą się przy pomocy komputera i odpowiedniej aplikacji programować zbudowaną przez siebie konstrukcję. Dowiedzą się jaka jest zależność między pozycją czujnika a działaniem robota. Nauczą się synchronizować kilka programów w jeden, doskonaląc umiejętność logicznego myślenia. Nauczą się rozwiązywania zadań z treścią, spróbują samodzielnie rozwiązywać zadania programistyczne, stworzą własną opowieść.
Cele ogólne
- rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia,
- kształcenie zdolności manualnych,
- kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
- poznanie zagadnień związanych z bezpieczną pracą z komputerem, zdobywanie umiejętności pracy w grupie.
Potrzebne materiały
- zestaw klocków LEGO WeDo,
- oprogramowanie LEGO WeDo,
- komputer dla nauczyciela,
- komputery dla uczniów,
Uwagi metodyczne
Robot—łódź podwodna to konstrukcja, która nie wchodzi już w skład zestawu instrukcji LEGO. Otwieramy ją bezpośrednio z pli- ku PDF. Wyjaśniamy dzieciom, że jest to kolejny etap zaawansowania w budowaniu robotów, który wymaga od nich zdobytych wcześniej umiejętności.
Materiały
Lekcja 13 - Łódź podwodaKod_do_przyszlosci_13.pdf 2.40MB