I klasa: Kod do przyszłości – 14
Sprytna - lekcja 14
Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska
Czego się nauczycie
Dzieci podczas zajęć, zbudują żabę i wyposażą swojego robota w silnik, nauczą się przy pomocy komputera i odpowiedniej aplikacji programować zbudowaną przez siebie konstrukcję, dowiedzą się, jaka jest zależność między pozycją czujnika a działaniem robota, wstawią do kodu objaśnienia, nauczą się wyciągać wnioski z przeprowadzanych przez siebie obserwacji i doświadczeń, będą bawić się świetnie podczas zawodów – Wyścigi żab.
Cele ogólne
- rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia,
- kształcenie zdolności manualnych,
- kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
- poznanie zagadnień związanych z bezpieczną pracą z komputerem, zdobywanie umiejętności pracy w grupie.
Potrzebne materiały
- zestaw klocków LEGO WeDo,
- oprogramowanie LEGO WeDo,
- komputer dla nauczyciela,
- komputery dla uczniów,
Uwagi metodyczne
Robot—żaba jest trudniejszą konstrukcją do zbudowania, niż poprzednie. Należy rozluźnić tryby i koła zębate, tak by klocki nie blokowały ruchów żaby. Zajęcia warto oprzeć o analizowanie zmiany parametrów w zależności od szybkości poruszania się żaby. Można zapisywać swoje doświadczenia, obserwacje w odpowiedniej tabeli.
Materiały
Lekcja 14 - Sprytna żabaKod_do_przyszlosci_14.pdf 1.58MB