W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

I klasa: Kod do przyszłości – 14

Na zdjęciu widzimy chłopca w słuchawkach. W lewym dolnym rogu jest podana numeracja scenariusza (14/15).

Sprytna - lekcja 14

Autor: Anna Kijo

Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska

Potrzebny czas: 90 minut
Wiek: 7 lat

Czego się nauczycie

Dzieci podczas zajęć, zbudują żabę i wyposażą swojego robota w silnik, nauczą się przy pomocy komputera i odpowiedniej aplikacji programować zbudowaną przez siebie konstrukcję, dowiedzą się, jaka jest zależność między pozycją czujnika a działaniem robota, wstawią do kodu objaśnienia, nauczą się wyciągać wnioski z przeprowadzanych przez siebie obserwacji i doświadczeń, będą bawić się świetnie podczas zawodów – Wyścigi żab.

Cele ogólne

  • rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia,
  • kształcenie zdolności manualnych,
  • kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
  • poznanie zagadnień związanych z bezpieczną pracą z komputerem, zdobywanie umiejętności pracy w grupie.
 

Potrzebne materiały

  • zestaw klocków LEGO WeDo,
  • oprogramowanie LEGO WeDo,
  • komputer dla nauczyciela,
  • komputery dla uczniów,

Uwagi metodyczne

Robot—żaba jest trudniejszą konstrukcją do zbudowania, niż poprzednie. Należy rozluźnić tryby i koła zębate, tak by klocki nie blokowały ruchów żaby. Zajęcia warto oprzeć o analizowanie zmiany parametrów w zależności od szybkości poruszania się żaby. Można zapisywać swoje doświadczenia, obserwacje w odpowiedniej tabeli.

Materiały

Lekcja 14 - Sprytna żaba
Kod​_do​_przyszlosci​_14.pdf 1.58MB
{"register":{"columns":[]}}