W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

I klasa: Kod do przyszłości – 3

Na zdjęciu widzimy chłopca w słuchawkach. W lewym dolnym rogu jest podana numeracja scenariusza (3/15)

Panie pilocie - lekcja 3

Autor: Anna Kijo

Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska

Potrzebny czas: 90 minut
Wiek: 7 lat

Czego się nauczycie

Dzieci podczas zajęć zbudują samolot i wyposażą swojego robota w silnik i czujnik ruchu, nauczą się przy pomocy komputera i odpowiedniej aplikacji programować zbudowaną przez siebie konstrukcję, dowiedzą się, jaka jest zależność między pozycją czujnika a działaniem robota oraz nauczą się dokonywania oceny własnej pracy oraz zajęć.

Cele ogólne

  • rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia,
  • kształcenie zdolności manualnych,
  • kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
  • poznanie zagadnień związanych z bezpieczną pracą z komputerem, zdobywanie umiejętności pracy w grupie.
 

Potrzebne materiały

  • zestaw klocków LEGO WeDo,
  • oprogramowanie LEGO WeDo,
  • komputer dla nauczyciela,
  • komputery dla uczniów,

Uwagi metodyczne

Dzieci samodzielnie uruchamiają komputery, wybierają wskazaną przez nauczyciela konstrukcję. Oglądają film wprowadzający, na którym pokazane są funkcje użyte w programie. Poprzez zadania wprowadzające do tematu (KARTA PRACY) kształcą umiejętność spostrzegawczości i logicznego myślenia. Należy zwrócić uwagę na omówienie parametru—losowa prędkość obrotów silnika oraz znaleźć zależność dotyczącą dobrania parametru do pozycji czujnika ruchu zamontowanego w samolocie.

Materiały

Lekcja 3 - Panie pilocie
Kod​_do​_przyszlosci​_3.pdf 1.08MB
{"register":{"columns":[]}}