I klasa: Kod do przyszłości – 3
Panie pilocie - lekcja 3
Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska
Czego się nauczycie
Dzieci podczas zajęć zbudują samolot i wyposażą swojego robota w silnik i czujnik ruchu, nauczą się przy pomocy komputera i odpowiedniej aplikacji programować zbudowaną przez siebie konstrukcję, dowiedzą się, jaka jest zależność między pozycją czujnika a działaniem robota oraz nauczą się dokonywania oceny własnej pracy oraz zajęć.
Cele ogólne
- rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia,
- kształcenie zdolności manualnych,
- kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
- poznanie zagadnień związanych z bezpieczną pracą z komputerem, zdobywanie umiejętności pracy w grupie.
Potrzebne materiały
- zestaw klocków LEGO WeDo,
- oprogramowanie LEGO WeDo,
- komputer dla nauczyciela,
- komputery dla uczniów,
Uwagi metodyczne
Dzieci samodzielnie uruchamiają komputery, wybierają wskazaną przez nauczyciela konstrukcję. Oglądają film wprowadzający, na którym pokazane są funkcje użyte w programie. Poprzez zadania wprowadzające do tematu (KARTA PRACY) kształcą umiejętność spostrzegawczości i logicznego myślenia. Należy zwrócić uwagę na omówienie parametru—losowa prędkość obrotów silnika oraz znaleźć zależność dotyczącą dobrania parametru do pozycji czujnika ruchu zamontowanego w samolocie.
Materiały
Lekcja 3 - Panie pilocieKod_do_przyszlosci_3.pdf 1.08MB