I klasa: Kod do przyszłości – 5
Do celu - lekcja 5
Autor: Anna Kijo
Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska
Potrzebny czas: 90 minut
Wiek: 7 lat
Czego się nauczycie
Dzieci podczas zajęć zbudują mechanizm wyrzutu nogi w przód, wyposażą swojego robota w silnik i czujnik ruchu, dowiedzą się co to jest siła rozpędu, nauczą się przy pomocy komputera i odpowiedniej aplikacji programować zbudowaną przez siebie konstrukcję, dowiedzą się, co znaczy być „fair play”, doskonalą umiejętność uruchamiania i zamykania aplikacji, nauczą się dokonywania oceny własnej pracy oraz zajęć.
Cele ogólne
- rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia,
- kształcenie zdolności manualnych,
- kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
- poznanie zagadnień związanych z bezpieczną pracą z komputerem, zdobywanie umiejętności pracy w grupie.
Potrzebne materiały
- zestaw klocków LEGO WeDo,
- oprogramowanie LEGO WeDo,
- komputer dla nauczyciela,
- komputery dla uczniów,
Uwagi metodyczne
Podczas zajęć nauczyciel zwraca uwagę na aspekt „zdrowej” rywalizacji, współzawodnictwa. Promujemy zachowania „fair play”. Możemy włączyć eksperymentowanie z piłkami różnej wielkości i materiału, z jakiego są wykonane.
Która piłka poleci najdalej?
Materiały
Lekcja 5 - Do celuKod_do_przyszlosci_5.pdf 1.78MB