W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

I klasa: Kod do przyszłości – 6

Na zdjęciu widzimy chłopca w słuchawkach. W lewym dolnym rogu jest podana numeracja scenariusza (6/15).

Troskliwy ptak - lekcja 5

Autor: Anna Kijo

Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska

Potrzebny czas: 90 minut
Wiek: 7 lat

Czego się nauczycie

Dzieci podczas zajęć zbudują mechanicznego ptaka bez użycia silnika, wyposażą swojego robota w czujnik ruchu i odległości, wstawią do programu odpowiednio wybrane dźwięki, nauczą się przy pomocy komputera i odpowiedniej aplikacji programować zbudowaną przez siebie konstrukcję, doskonalą umiejętności wykorzystywania pętli programowej, znają możliwości i zasady działania czujnika ruchu.

Cele ogólne

  • rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia,
  • kształcenie zdolności manualnych,
  • kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
  • poznanie zagadnień związanych z bezpieczną pracą z komputerem, zdobywanie umiejętności pracy w grupie.
 

Potrzebne materiały

  • zestaw klocków LEGO WeDo,
  • oprogramowanie LEGO WeDo,
  • komputer dla nauczyciela,
  • komputery dla uczniów,

Uwagi metodyczne

Podczas zajęć nauczyciel zwraca uwagę, że przy odpowiednim po- łączeniu elementów, możliwy jest ruch i działanie robota bez użycia silnika. Wykorzystując wyłącznie siłę mięśni i podstawowe prawa fizyki możemy wprawić konstrukcję w ruch lub nią sterować. Uczniowie mogą przebudować robota zachowując proporcje.

Materiały

Lekcja 6 - Troskliwy ptak
Kod​_do​_przyszlosci​_6.pdf 2.18MB
{"register":{"columns":[]}}