I klasa: Kod do przyszłości – 8
Muzykalna małpka - lekcja 7
Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska
Czego się nauczycie
Dzieci podczas zajęć zbudują mechanizm uruchamiania zabawki, wyposażą swojego robota w silnik i czujnik odległości, nauczą się przy pomocy komputera i odpowiedniej aplikacji tworzyć różne programy, w tym licznik odmierzania czasu w lego sekundach, wtrwalą znajomość poszczególnych bloków, z których buduje się program w środowisku LEGO, kształcą kompetencje pracy w zespole i zdrowej rywalizacji.
Cele ogólne
- rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia,
- kształcenie zdolności manualnych,
- kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
- poznanie zagadnień związanych z bezpieczną pracą z komputerem, zdobywanie umiejętności pracy w grupie.
Potrzebne materiały
- zestaw klocków LEGO WeDo,
- oprogramowanie LEGO WeDo,
- komputer dla nauczyciela,
- komputery dla uczniów,
Uwagi metodyczne
Podczas zajęć nauczyciel wytłumaczy, jakie jest działanie przekładni.
Dzieci po raz pierwszy zbudują program do odmierzania czasu – licznik czasu. Uczniowie będą brać udział w zawodach, więc należy zadbać o ustalenie zasad zabawy.Warto wykorzystać przeliczanie sekund i LEGOsekund. Porównać ich wartości. Porozmawiać o odmierzaniu czasu i przyrządach, jakie do tego służą.
Materiały
Lekcja 8 - Zakręcone zabawkiKod_do_przyszlosci_8.pdf 1.77MB