I klasa: Kod do przyszłości – 9
Zgrana para - lekcja 9
Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska
Czego się nauczycie
Dzieci podczas zajęć zbudują obracające się główki, wyposażą swojego robota w silnik.
Nauczą się przy pomocy komputera i odpowiedniej aplikacji programować zbudowaną przez siebie konstrukcję.Wstawią dźwięki i losowo uruchamiany czas. Będą doskonaliły umiejętność szacowania i przeliczania czasu. Nauczą się analizowania i porównywania kodów w aplikacjach Scratch i LEGO.
Cele ogólne
- rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia,
- kształcenie zdolności manualnych,
- kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
- poznanie zagadnień związanych z bezpieczną pracą z komputerem, zdobywanie umiejętności pracy w grupie.
Potrzebne materiały
- zestaw klocków LEGO WeDo,
- oprogramowanie LEGO WeDo,
- komputer dla nauczyciela,
- komputery dla uczniów,
Uwagi metodyczne
Jak działa ten mechanizm. Dobrze, byłoby gdyby uczniowie jak najczęściej podczas zajęć opowiadali, dzielili się doświadczeniem dlaczego ten robot działa? Co powoduje, że główki pod- skakują? Co powoduje, że się kręcą? Jaki element? Im więcej za dawanych pytań i ciekawych spostrzeżeń, odpowiedzi, przypuszczeń, tym bardziej rozwijamy logiczno-matematyczne myślenie.
Materiały
Lekcja 9 - Zgrana paraKod_do_przyszlosci_9.pdf 2.24MB