II klasa: Kod do przyszłości – 1
Co jedzą krokodyle - lekcja 1
Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska
Czego się nauczycie
Dzieci podczas zajęć zbudują krokodyla i wyposażą swojego robota w silnik i czujnik odległości. Nauczą się przy pomocy komputera i odpowiedniej aplikacji programować zbudowaną przez siebie konstrukcję. Dowiedzą się, jak sterować robotem za pomocą przycisków na klawiaturze. Poznają środowisko programistyczne Scratch.
Cele ogólne
- rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia, zdolności manualnych,
- kształcenie umiejętności rozwiązywania problemów algorytmicznych,
- kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
- poznanie zagadnień związanych z bezpieczną pracą z komputerem,
- zdobywanie umiejętności pracy w grupie
Potrzebne materiały
- zestaw klocków LEGO WeDo,
- oprogramowanie LEGO WeDo,
- komputer dla nauczyciela,
- komputery dla uczniów.
Uwagi metodyczne
Podczas pierwszych zajęć nauczyciel może sam uruchomić komputery oraz wskazane aplikacje. Otwiera instrukcję, omawia środowisko pracy. Zwraca uwagę na etapy pracy: budowania, programowania, prezentowania, eksperymentowania. W klasie drugiej powiększona
została ilość zadań, by nauczyciel miał możliwość indywidualizacji pracy na lekcji. Są zadania bazujące wyłącznie na instrukcji oraz takie, do których rozwiązanie trzeba stworzyć samodzielnie. Ważne jest, by nie zniechęcić nadmiarem zadań, ale zachęcić dzieci do podejmowania wyzwań i eksperymentowania.
Materiały
Lekcja 1- Co jedzą krokodyle?Kod_do_przyszlosci_2_1.pdf 2.83MB