II klasa: Kod do przyszłości – 11
Na bramce - lekcja 11
Autor: Anna Kijo
Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska
Potrzebny czas: 90 minut
Wiek: 8 lat
Czego się nauczycie
Dzieci podczas zajęć zbudują bramkę i bramkarza. Wyposażą swojego robota w czujnik odległości i silnik. Nauczą się wykorzystywać parametr losowania. Uzasadniają swoje pomysły. Rozważają różne sposoby działania.
Cele ogólne
- rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia,
- kształcenie zdolności manualnych,
- kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
- poznanie zagadnień związanych z bezpieczną pracą z komputerem,
- zdobywanie umiejętności pracy w grupie.
Potrzebne materiały
- zestaw klocków LEGO WeDo,
- oprogramowanie LEGO WeDo,
- komputer dla nauczyciela,
- komputery dla uczniów.
Uwagi metodyczne
Podczas zajęć nauczyciel wytłumaczy, jakie jest działanie przekładni. Dzieci zbudują program do odmierzania czasu – licznik czasu. To dobra okazja do wprowadzenia pojęć z zakresu fizyki: siła tarcia, siła odśrodkowa, siła przyciągania, a także siła fizyczna i siła mechaniczna. Dzieci bardzo lubią wyścigi, dlatego też ważnym aspektem zajęć będzie organizacja i przeprowadzenie zawodów.
Materiały
Lekcja 11 - Na bramceKod_do_przyszlosci_2_11.pdf 1.81MB