II klasa: Kod do przyszłości – 9
Wesoła drużyna - lekcja 9
Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska
Czego się nauczycie
Dzieci podczas zajęć zbudują obracające się główki.Wyposażą swojego robota w silnik. Uzasadniają swoje pomysły. Rozważają różne sposoby działania. Nauczą się przy pomocy komputera i odpowiedniej aplikacji programować zbudowaną przez siebie konstrukcję. Dowiedzą się jak wygląda ciąg instrukcji w programie Scratch. Próbują samodzielnie programować w Scratch’u.
Cele ogólne
- rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia,
- kształcenie myślenia krytycznego,
- kształcenie zdolności manualnych,
- kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
- poznanie zagadnień związanych z bezpieczną pracą z komputerem,
- zdobywanie umiejętności pracy w grupie.
Potrzebne materiały
- zestaw klocków LEGO WeDo,
- oprogramowanie LEGO WeDo,
- komputer dla nauczyciela,
- komputery dla uczniów.
Uwagi metodyczne
W zależności od budowanego na zajęciach robota, dzieci doskonalą lub nabywają kolejne umiejętności. Mogą łączyć ze sobą nabyte już kompetencje: stosowanie pętli programowych, zmiennych, uruchamianych jednocześnie kilku programów. Uczą się krytycznego myślenia, min. szukania różnych sposobów rozwiązań. Zastanawiają się wspólnie nad konsekwencjami własnych działań.
Materiały
Lekcja 9 - Wesoła drużynaKod_do_przyszlosci_2_9.pdf 2.26MB